Gå til innhold

Nytt skjermkort til guttungen

BMP

Anbefalte innlegg

Som enmetittel sier så vil guttungen på 12 ha nytt skjermkort for han vil spille battlefield, CS etc..... + at han vil ha en flatskjerm.

Han skal jo konfes om to år og vil da bruke penger på et nytt oppsett, men nå har han P4 2,4 Ghz 478, Abit IS10 med int. grafikk, 1,5 Ghz pc3200 minne og 360 W PSU.

Hva vil dere anbefale av skjermkort til rundt 1500 - 1800+ - ? Tror det er AGP som støttes av det hovedkortet

Skjønner jo at man ikke får all verden for den prisen men det er vi ikke ute etter heller.

bmp

Endret av BMP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X800GTO fra ati eller 6800GS fra nvidia, helst 6800GS, da det yter noe bedre + at det er nvidia, dvs. best støtte hos spillprodusentene og best ytelse i OpenGL applikasjoner og spill som f.eks CS, om jeg ikke tar helt feil...

Endret av Magic
Lenke til kommentar

Ja, det er AGP på det hovedkortet. Hvis han ikke er av den sorten som skal kjøre grafikken på MAX med høyest oppløsning og ønsker 100 FPS hele tiden, så bør det holde med et 6600 GT kort.

Dette kortet takler vel de fleste spillene på middels grafikk uten at man opplever "hakking". Prisen varierer fra 1100 - 1600 kr. Pengene som er igjen kan du putte i LCD-skjerm fondet. (Du mente 1500-1800 for skjermkort ikke sant?)

Lenke til kommentar
Som enmetittel sier så vil guttungen på 12 ha nytt skjermkort for han vil spille battlefield, CS etc..... + at han vil ha en flatskjerm.

Han skal jo konfes om to år og vil da bruke penger på et nytt oppsett, men nå har han P4 2,4 Ghz 478, Abit IS10 med int. grafikk, 1,5 Ghz pc3200 minne og 360 W PSU.

Hva vil dere anbefale av skjermkort til rundt 1500 - 1800+ - ? Tror det er  AGP som støttes av det hovedkortet

Skjønner jo at man ikke får all verden for den prisen men det er vi ikke ute etter heller.

bmp

5407939[/snapback]

Jeg ville nok kjøpt et brukt x800 PRO evt. XT dersom prisen var passe. Evt et x800 GTO http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=155354

CD

Lenke til kommentar

Hehe, han spiller fotball tre ganger i uke i klubb og hver dag med kompiser og på skolen. Dessuten er han veldig aktiv med bl.a. hockey nå på vintern. Han klarer seg nok men jeg tror at dette vil bli et større problem når han blir eldre, da har vel ikke jeg noe jeg skulle ha sagt, har jeg vel?

bmp

Lenke til kommentar
Har registret her på forumet at folk har så mye problemer med  6800GS, 6600 kort fra nvidia, stemmer det? De fleste av dere i denne tråden anbefaler jo ATI, stemmer det?

bmp

5408864[/snapback]

Ville normalt sett aldri ha kjøpt ati selv, ihvertfall slik markedet er nå, men akkurat i denne sammenhengen anbefalte jeg ati kort pga at jeg mener og tror at det kortet jeg anbefalte ville gi mer bang for bucks enn et nvidia kort.

Lenke til kommentar
Har registret her på forumet at folk har så mye problemer med  6800GS, 6600 kort fra nvidia, stemmer det? De fleste av dere i denne tråden anbefaler jo ATI, stemmer det?

bmp

5408864[/snapback]

Dersom man nå skal ha et high-end kort, er NVIDIA førstevalget for de fleste. Her snakker vi dog om et mellomklasse AGP-kort. Kan godt hende et 6600 er et ok valg, men x800GTO er en del kjappere i de fleste testene.

CD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...