Gå til innhold

Bare på film eller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hey! Jeg så en film der de hadde et program som de åpnet et bilde i, så hadde du en funksjon der du kunne se hvordan de så ut om noen år...Slik som programmet trodde de ville se ut om valgt år..Finnes dette, eller er det bare 200% BULLSHIT?

5407666[/snapback]

Hehe, i hvert fall ganske mye av det, vil jeg tro. Skal mye til for at et program skal kunne forutse noe slikt, i så fall vil det bli veldig unøyaktig og bare en "pekepinn"!

En ting jeg kom til å tenke på hvis du vil leke med iden, er et morfeprogram. Du kan da "smelte" sammen bilder, feks. av en gammel og ung person og se. Utrolig morsomt i enkelte tilfeller, tenkte jeg bare skulle nevne det:P

Lenke til kommentar

Neida, sånne programmer finnes, men tviler på til PC.

Isåfall hadde det vært cracket for lenge siden. Kanskje det er det også.

Har sett sånne "oldification" ting i dokumentarer, og nylig hadde en tabloidavis masse bilder av hvordan dagens kjendiser vil se ut når de blir gamle. Sikkert noe svindyre forskningsprogrammer til Silicone Graphics supermaskiner.

Lenke til kommentar
Neida, sånne programmer finnes, men tviler på til PC.

Isåfall hadde det  vært cracket for lenge siden. Kanskje det er det også.

Har sett sånne "oldification" ting i dokumentarer, og nylig hadde en tabloidavis masse bilder av hvordan dagens kjendiser vil se ut når de blir gamle. Sikkert noe svindyre forskningsprogrammer til Silicone Graphics supermaskiner.

5408266[/snapback]

Skal inrømme at mesteparten av posten min er basert på ren og skjær logikk fra min side, og dermed ikke på sikker kunnskap. Jeg vil god vite hva du mener med "sånne maskiner". I hvor stor grad stemmer disse bildene med sannheten, og kan dette dokumenteres?

At en avis lager en slik artikkel, beviser for min del ingenting. Aviser har en viss tendens til å skape underholdning fremfor vitenskapelige fakta. Vil gjerne ha linker som støtter opp dette du skriver, gjerne henvisninger til de respektive dokumentarer som nevnes:)

Ikke meningen å lage et "krasst" innlegg, ønsker bare litt mer konkrete fakta her :)

Lenke til kommentar

Tror man med dagens DNA teknologi sammen med masse annet kan lage et ganske troverdigt bilde av en ung person som gammel.

ER vel mest snakk om å trkke ut de linjene som alerede er i et ansikt og bygge på hvordan det normalt blir gjennom årene som går.

Klarer man å legge nok statistisk fakta mm. om personen i et program så tror jeg dette ikke er noe umulighet. 100% er jo umulig, da ingen program kan klare å kalkulere livstill endringer etc. Feks. så vil man nok se ganske anderledes ut om man er ikke-røker og kontor arbeider hele livet en 1 fisker som står i vær og vind med røyk i kjeften!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...