Gå til innhold

Problemer med Harddisk/Windows etter strømbrudd.

Anbefalte innlegg

Heisann folkens..

Jeg hadde strømbrudd tidligere i dag. Datamaskinen hadde full workload da strømmen gikk..

Da strømmen kom tilbake og jeg skulle starte opp maskinen fikk jeg meldingen "Could not locate system disk, please insert" osv osv.

Jeg regnet da med at sata disken min hadde tatt kvelden.

..Men.. Jeg tok frem en Windows CD, den funket jo og loade, jeg valgte "install windows" eller hva den nå sier, og så repair ( Slik at den sletter alle systemfilene og kopierer dem tilbake igjenn )

Neste boot fikk måtte jeg gå igjennom windows installer ( Hvorfor aner jeg ikke, har brukt repareringsfunksjonen på windowsxp cd^en på andre maskiner, og der har ikke windows installer hvert ) Måtte da taste inn hvilket land jeg var ifra, og serialkode, standar instalering ( Utenom username og slik ) .

Når den var ferdig så tar den en reboot. Etter ca 1sekund med windows lasting så kommer denne bluescreenen opp;

DSC00430.JPG

Så det er derfor jeg poster her på forumet underharddisk, for det kommer klart og tydlig frem at det er et eller annet med harddisken.

Det står i feilmeldingen "Run CHKDSK /F" , det eneste er at chkdsk kun støtter /P og /R når den skal scanne igjennom pcen, og ikke /F.

..

Etter litt omogmen ( ultimatebootcd.com ) så fant jeg ut at det var D: disken ( 160gb WD IDE-100 ) som var "boot" disk eller hva du nå kaller det, og min 250GB Windows disk som var "System drive"

Kjører jeg chkdsk /r på 250gb så klarer den og gjøre seg ferdig, men kjører jeg chkdsk på 160gb så stoppern på 50% ...

Men likevel så får jeg tilgang i repair console på begge diskene, så det må vel være en del som er gåen.

..

Dette er all infoen jeg sitter med, noen som kan ha peiling på hva som har skjedd? evt hvordan jeg "tar bort" 160gb og kun booter fra 250gb ?

Takker på forhånd.

( Var usikker på hvor jeg skulle poste denne med lagringsmedier passer vel best, iogmed at jeg trur det er disken som har tatt kvelden )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"The target partition is c:

Are you sure you want to write a new bootsector to the partition c: ? y

The file system on the startup partition is NTFS.

FIXBOOT is writing a new boot sector.

The new bootsector was successfully written"

Jeg rebooter, og jeg får samme Bluescreen.

Jeg har nå plugget ut 160gb, men jeg får samme feilen, kansje det ikke var den alikevel?

Noen fler tips?

.. Og når du faktisk sier det, starter jeg opp i safe mode, så finner ikke windows; d346bus.sys og vax347.sys, og etter det bare en reboot.

( Virker ut som at disse filene hører til alcohol 120% og deamon tools )

Endret av WiSLE
Lenke til kommentar
Mulig du mangler driver for disk kontroller, eller noe slikt.

Ser du har System og Boot på hver sin disk. Har forsøkt å forklare hva det er i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=520992&hl=

5409061[/snapback]

Jepp jeg har endret boot til c: disken, og tatt ut 160gb, men får likevel samme feil. Men jeg kan da ikke miste harddisk driverne etter strømbrudd? eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...