Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TP Nettverkskabel for utendørs bruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

man kan legge vanlig TP kabel ute hvor man vil egentlig. men vet ikke om det kanskje kan minke på hastigheten når det blir varmt og resitiviteten øker.

 

man må bare forsikre seg om at man ikke driver å trør eller kjører over kabelen eller noe slikt.

 

kabelen er isolert med pvc (plastikk/gummi) elr noe sånn men tror ikke det.

vet ikke hvordan reglene er for legging av kabel ute men i Tp kabelen går det så liten strøm at det skal gå fint å legge den hvor som helst bare ikke pvc`en smelter :p

Lenke til kommentar

Jeg og min kompis bodde en stund i samme bygg og vi hadde en 40m lang kabel (CAT 5e) hengende langs veggen fra min til hans hybel i halvannet år, det funka som gull i både kaldt og vått vær det. :)

 

Men hvis du skal ha den langs bakken må du vel ta dine forholdsregler.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Jeg hadde en periode en kabel gjennom hagen over til naboen, en avstand på ca 60 m.. Jeg gravde ned en Cat 5 cabel i et elektrikerrør. Det virket perfekt. Viktig å koble (terminere) rj45 kontaktene helt riktig, ellers virker det ikke på lange avstander.

Endret av perroga
Lenke til kommentar
man kan legge vanlig TP kabel ute hvor man vil egentlig. men vet ikke om det kanskje kan minke på hastigheten når det blir varmt og resitiviteten øker.

 

LOL

 

Er du også blant dem som tror hastigheten påvirkes av motstanden. Det er neppe noen målbar hastighetsforskjell, dessuten merker du neppe forskjell på 1/2 og 2/3 c. Praktisk tilkoblingslengde, feilrate kan nok påvirkes av motstand men ikke motstand forårsaket av varme, ikke så lenge kabelen hoolder hvertfall. Hvilken varme skulle det forresten være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...