GunnarK Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Har bestilt et tilbud til NTNU studenter fra Nextgentel, og skal betale kr 732 i etableringsgebyr. Nå fikk jeg en mail som de sa jeg måtte betale 1500kr ekstra for utbedring av linja, det blir 2232kr for instalasjon. Telenor sier det er utbygd for ADSL. Har noen noe erfaring med dette ? Prøver de å ta innigjen rabatten ? Lenke til kommentar
Mezzy Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Vel.. Jobber selv som telemontør i Trondheim. Altså: Regner med at dette er en ADSL-linje som skal på "delt tilgang", dvs: dele den med telefonlinja di. Det kan hende at telefonlinja di går på en såkalt "utjevningskabel" (en slags omvei) og en montør må ut og koble om linja di slik at denne går korteste veien fra sentralen og inn til huset ditt. Hvis du har analog telefon kan det hende at denne deler kabel-par med en annen analog telefon (det brukes digital elektronikk til dette), slik at en montør må ut og koble vekk "leamikken". Men hadde jeg vært deg hadde jeg nektet og betalt mer enn de ca. 700,- som var avtalt. Det finnes jo flere andre leverandører? Er ikke bra at NextGenTel begynner å få Telenor-nykker? Hva med en del av de "nye" leverandørene som i disse dager har kampanjer på gang? Mvh, Stian... Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 ja, det er for det ng må kjøpe plasser i tele nor sin tilkobling/hubb og så er sikket du den eneste som skal ha det akkurat der du bor?? Lenke til kommentar
freezeface Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Jeg måtte si opp telefon-abbonementet mitt da jeg skulle ha aDSL fra NGT. Da jeg hadde fått det bestilte jeg meg nytt tlf-abbonement fra telenor, kom en montør fra Bravida og gjorde jobben på noen timer. Kostet meg ca 700 kroner, men denne prisen tror jeg nå har steget til ca 1500. Det er nok det du har fått regning på. Var noe med delt telefon-linje hos meg også. Sure penger å betale, men jeg gjorde det jeg måtte. Du burde seff vært informert om dette på forhånd, men jeg ville betalt F. Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Jeg ville ha ringt nextgentel's support, og tatt en aldri så liten prat med dem. De er ganske greie å ha med å gjøre når du endelig kommer igjennom etter en halvtime med jan eggum og P4. Da regner jeg med at du får klarert hele greia, om du må betale eller ikke. Det er vel egentlig et brudd på et løfte å kreve mer penger av deg i etterkant? Jeg er usikker på forbrukerloven, men det er forsåvidt litt på kanten.. Uansett er vel også Bravida sterkt involvert i saken.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå