sveggi Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Har en D-Link 624 Problemet er at jeg ikke klarer å åpne porter skikkelig. Har nextgentel. Før har jeg bare brukt telnet til å åpne porter med, men etter som jeg forstår det skal jeg nå bruke D-Link sine egne greier, med at jeg skriver ip adressen der ellers internetadresser står. Har følgt en guide på postforward.com, men det fungerer fremdeles ikke. Har koblet dlinken til den netopiaen som jeg fikk av nextgentel. Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Saken er at du i utgangspunktet ikke slipper unna routeren/brannmuren i Netopiaen. Dersom du kobler Netopiaen inn i WAN-porten på D-Linken får du to routere/brannmurer etterhverandre. Dersom du åpner for noe i D-Linken må du også åpne for tilsvarende i Netopiaen (evt. åpne for alt). Det finnes riktignok oppskrifter på hvordan du kan få Netopiaen til å kjøre i en slags bridgemodus som gir offisiell adresse til din egen router slik at du slipper å forholde deg til to brannmurer/routere. Dersom du ikke vil begi deg inn på å omkonfigurere Netopiaen (hvilket vel heller ikke støttes av NGT) konfigurerer du D-Linken som et aksesspunkt ved å gi den IP-adresse i samme range som Netopian deler ut og de-aktivere DHCP på D-Link-en. Netopian skal kobles til en av LAN-portene på D-Link-en i stedet for WAN-porten. Deretter forholder du deg kun til brannmuren/routeren i Netopian. Endret 8. januar 2006 av Pengu Lenke til kommentar
sveggi Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Dersom du ikke vil begi deg inn på å omkonfigurere Netopiaen (hvilket vel heller ikke støttes av NGT) konfigurerer du D-Linken som et aksesspunkt ved å gi den IP-adresse i samme range som Netopian deler ut og de-aktivere DHCP på D-Link-en. Netopian skal kobles til en av LAN-portene på D-Link-en i stedet for WAN-porten. Deretter forholder du deg kun til brannmuren/routeren i Netopian. 5407440[/snapback] Har nå satt netopiaen i en av lan portene Hva gjør jeg så for å få det til et aksess punkt? Og hvordan deaktiverer jeg dhcp? Lenke til kommentar
sveggi Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Hvordan gjør jeg forresten sånn at ikke mine naboer kan bruke min internett linje? Må vell sette opp en slags firewall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå