Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom lyver til kundene...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var vel som alle andre kjører, tilbud til nye kunder, dvs de som ikke har tjenesten fra før, og ikke til deres eksisterdene kunder?

 

Samme har Telenor, NGT og mange andre også kjørt på...

 

Det er jo bare å sende en mail til [email protected]

med ønske om endring. Hva har du i dag?

 

PS: du kommer også letter igjennom med en høffelig og sakelig mail

Lenke til kommentar

BlueCom=BlueDum

 

En nabo i 60 årsalderen bet på julekampanjen til BlueCom. Lett å la seg lure av flotte bannere på T-banan gitt!

 

Idag er oppkoblingsdag.

 

Han har bestilt full pakke inkl ip-telefoni, og med "ekstra-hjelp" fra Blue.com til å si opp den gamle avtalen med Canal Digital.

 

Nå sitter han der, fortvilet og ingenting virker, hverken den gamle eller den nye linjen.

ISDN linjen hans gjør visst komplikasjoner, og det var det ikke kommunisert om på forhånd. Nå må han vente fire uker før ISDN blir koblet av. (Har hørt at Telenor tar 1000 kr. for å koble bort ISDN.?)

 

Og hans telefonsentral ligger for langt borte til å få den lovede hastigheten hadde han funnet ut ved henvendelse til BlueCom's kundetjeneste idag. Men det vil bli ordnet senere.

 

La dere ikke lure av BlueCom, dere som allerede har en stabil tjeneste. Og sier du opp din fast-telefon for å bruke IP-telefon må du betale linjeleie i tillegg til den oppgitte prisen.

Endret av perroga
Lenke til kommentar
BlueCom=BlueDum

La dere ikke lure av BlueCom, dere som allerede har en stabil tjeneste.  Og sier du opp din fast-telefon for å bruke IP-telefon må du betale linjeleie i tillegg til den oppgitte prisen.

5417763[/snapback]

 

Linjeleien er inkludert i prisen på Bluephone og kommer ikke i tillegg, og det koster selvsagt ikke 1000,- og få portert nummeret over på IP-telefon.

Og levere ADSL over ISDN er da helt normalt.

Hva med og sjekke fakta før man skriker?

Lenke til kommentar
BlueCom=BlueDum

La dere ikke lure av BlueCom, dere som allerede har en stabil tjeneste.  Og sier du opp din fast-telefon for å bruke IP-telefon må du betale linjeleie i tillegg til den oppgitte prisen.

5417763[/snapback]

 

Linjeleien er inkludert i prisen på Bluephone og kommer ikke i tillegg, og det koster selvsagt ikke 1000,- og få portert nummeret over på IP-telefon.

Og levere ADSL over ISDN er da helt normalt.

Hva med og sjekke fakta før man skriker?

5417889[/snapback]

 

Javel, men les her davel: http://www.bluecom.no/privat/produkter/priser_privat/

"Uten telefonabonnement påløper en ekstrakostnad på kr. 79 pr. md."

 

Mannen jeg refererte til, sitter ganske fortvilet, men har nå fått systemet til å virke på en hastighet 150/150, og det vil ta 4 uker før det blir ordnet. Om det var ISDN som skulle fjernes eller sentralen som skulle kobles om til en nærmere sentral; eller begge deler; si det er jeg ikke sikker på. Naboen er ikke veldig teknisk og det har med alderen å gjøre, men han var ganske fortvilet.

(Jeg vet at Telenor i et annet tilfelle har krevd kr. 1000 for å fjerne ISDN.)

 

Så hvis du har en stabil bredbånds-tilkobling, er det ingen grunn til å skifte til blueom nå!

 

Selv har jeg Canal Digital ( som naboen har koblet seg fra), og jeg får høyere hastighet enn jeg betaler for og er selvfølgelig svært fornøyd.

Lenke til kommentar
BlueCom=BlueDum

La dere ikke lure av BlueCom, dere som allerede har en stabil tjeneste.  Og sier du opp din fast-telefon for å bruke IP-telefon må du betale linjeleie i tillegg til den oppgitte prisen.

5417763[/snapback]

 

Linjeleien er inkludert i prisen på Bluephone og kommer ikke i tillegg, og det koster selvsagt ikke 1000,- og få portert nummeret over på IP-telefon.

Og levere ADSL over ISDN er da helt normalt.

Hva med og sjekke fakta før man skriker?

5417889[/snapback]

 

Javel, men les her davel: http://www.bluecom.no/privat/produkter/priser_privat/

"Uten telefonabonnement påløper en ekstrakostnad på kr. 79 pr. md."

 

Mannen jeg refererte til, sitter ganske fortvilet, men har nå fått systemet til å virke på en hastighet 150/150, og det vil ta 4 uker før det blir ordnet. Om det var ISDN som skulle fjernes eller sentralen som skulle kobles om til en nærmere sentral; eller begge deler; si det er jeg ikke sikker på. Naboen er ikke veldig teknisk og det har med alderen å gjøre, men han var ganske fortvilet.

(Jeg vet at Telenor i et annet tilfelle har krevd kr. 1000 for å fjerne ISDN.)

 

Så hvis du har en stabil bredbånds-tilkobling, er det ingen grunn til å skifte til blueom nå!

 

Selv har jeg Canal Digital ( som naboen har koblet seg fra), og jeg får høyere hastighet enn jeg betaler for og er selvfølgelig svært fornøyd.

5418283[/snapback]

 

 

Som du sier, Bluecom tar 79,- Nextgentel tar 60,- etc etc

Dette er for den faktiske linje kunde har fra sentral til sitt eget hus, noe alle uten fasttelefon skal betale for. Hvis denne personen har sagt opp sitt ISDN abm etter at han har bestilt full pakke fra Bluecom er det hans problem da han sitter med undersøkelsesplikt på produktet han velger å kjøpe.

At denne personen har kontaktet Telenor for å si opp sitt ISDN abm, uten å varsle Bluecom sier jo bare at Bluecom som ikke har egne montører men må varlse Telenor om endringer i sentralen, da vil dette forstyrre hans adsl og ip telefon abm.

 

Men dette sier ikke noe om at Bluecom er dritt, kiipe eller noe.

 

Her sitter han mellom Telenor, Bluecom og det selskapet som skal koble om i en sentral. Personlig har jeg hatt Bluecom i flere år, mange venner av meg. For min og deres del har de vært proffe. Jeg fikk mitt adsl abm før tiden de hadde oppgitt til meg så jeg lar meg ikke påvirke av en som opplevere noe negativt når han selv bytter om og herjer.....

Lenke til kommentar
Javel, men les her davel: http://www.bluecom.no/privat/produkter/priser_privat/

"Uten telefonabonnement påløper en ekstrakostnad på kr. 79 pr. md."

 

Så hvis du har en stabil bredbånds-tilkobling, er det ingen grunn til å skifte til blueom nå! 

 

Selv har jeg Canal Digital ( som naboen har koblet seg fra), og jeg får høyere hastighet enn jeg betaler for og er selvfølgelig svært fornøyd.

5418283[/snapback]

 

les selv:

3 gode grunner til å velge bredbåndstelefoni fra BlueCom:

 

1. Ingen skjulte kostnader (linjeavgiften på kr 79 er inkludert)

2. Lave tellerskritt og startavgift

3. To telefonlinjer

 

At en linjelevering ikke går helt optimalt er dessverre en del av risikoen man løper ved bytting av ISP, dette har lite med ISP og gjøre i og med det i de fleste tilfellene er andre og eksterne problem så som dårlig kabel, sentralproblemer osv.

ADSL er mer utsatt for slikt i og med det baserer seg på og bruke ett gammelt obbernett som i endel tilfeller er av tvilsom kvalitet.

Kabel og ikke minst fibernett er som regel nyere og langt mer egnet til bredbånd enn kobberkabler som i utgangspunktet var påtenkt analogtelefon.

Han har vel angrefrist slik at han lett kan gå tilbake til det gamle?

Lenke til kommentar

Jeg antar at la7dfa mener at en kampanje for nye kunder også automatisk må gjelde eksisterende kunder og hvis den ikke gjør det er det hele bare løgn og fanteri.

Dette stemmer ikke med min virkelighetsoppfattelse.

 

Da kan vi vel oppsummere med at Bluecom ikke har løyet og at de ikke er noe verre enn andre nettleverandører.

Lenke til kommentar
Jeg antar at la7dfa mener at en kampanje for nye kunder også automatisk må gjelde eksisterende kunder og hvis den ikke gjør det er det hele bare løgn og fanteri.

Dette stemmer ikke med min virkelighetsoppfattelse.

 

Da kan vi vel oppsummere med at Bluecom ikke har løyet og at de ikke er noe verre enn andre nettleverandører.

5419648[/snapback]

 

Det jeg mener er at det Bluecom kalte en kampanje (julekampanje) nå er over.

De har beholdt 'kampanjepriser' og 'kampanjehastigheter'.

Jeg betaler pr dato for 6Mbit og får 4Mbit.

 

Gidder ikke å styre mere med dette, så jeg bytter heller ISP enn å irritere meg over at nye kunder får bedre betingelser enn nåværende kundemasse.

 

Legger merke til at Bluecoms NYE policy kom samtidlig med at Ventelo kjøpte de opp...

Lenke til kommentar

synes dette her virker litt slemt overfor bluecom (som jeg ikke har noe kundeforhold til), med tanke på at de bare prøver å overleve i jungelen av isp... men om de(bluecom/ventelo) er smarte har de en effektiv tm avdeling som har en aktiv hold back selger... han ringer deg sikkert opp når du bytter til en annen leverandør og gir deg et bedre tilbud.. ;)

Lenke til kommentar

Akkurat det at de ikke overfører eksisterende kunder til kampanjepriser kan jeg forstå, det at de derimot IKKE verken endrer pris eller hastighet i forholdt til det de sier de har på linjene sine på nett før man ringer dem og minner dem på det er uholdbart. Joda, har hatt bluecom i 1 1/2 år, etter det ga jeg opp, ikke oppgradering og ikke nedsettelse av pris irriterer meg, dette gjelder på permanente endringer..!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt denne tråden.. det er veldig vanlig å sette igang kampanjer som gir nye kunder bedre vilkår enn eksisterende kunder. Å belønne trofaste kunder er noe mange mener man burde gjøre, men det er nok desverre dårlig butikk.

Lenke til kommentar
Telenor tar kr 1000.- for å konvertere fra ISDN til analog, de har ikke lov til å ta penger for det hvis du sier opp tjenesten.!

5419549[/snapback]

De tar 900 kroner hvis du flytter og ikke skal ha det mer eller noe sånt.

5427189[/snapback]

 

Dette er ikke lov hvis ikke kunden har en eller annen form for avtale (12 eller 24 mnd f.eks). Med vanlig løpende abonnement kan man si opp, og man betaler heller ikke noe for å gjøre det.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Hadde tidligere 4400/640 fra BC men ser nå at jeg har blitt oppgradert til 6000/640... :w00t: Får dessverre ikke mer enn 5,55 inn som dere ser og det syns jeg er litt merkelig siden jeg ligger jo ikke mer enn 1050 meter fra sentralen...

 

Er det andre som er blitt oppgradert? :hmm:

post-19542-1137150759_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt denne tråden.. det er veldig vanlig å sette igang kampanjer som gir nye kunder bedre vilkår enn eksisterende kunder. Å belønne trofaste kunder er noe mange mener man burde gjøre, men det er nok desverre dårlig butikk.

5427148[/snapback]

 

At de kjører tilbud til nye kunder er en ting, noe som også er helt vanlig, at det samme tilbudet ikke gjelder for eksisterende kunder er også helt vanlig. Treningssentre gjør også det samme, nå i januar er det gratis innmelding til flere av treningsgigantene i Trondheim, de som allerede er medlemmer får ikke tilbakebetalt innmeldingen sin akkurat.

 

At de som er kunder burde få de samme vilkårene som nye kunder kan være en ting, men sannsynligvis så har de som er kunder hoppet på et tilbud den gangen de skrev kontrakt, at leverandøren nå kommer med et bedre tilbud til de som skriver kontrakt i dag er nok slik verden er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...