Gå til innhold

Starte egen relgion/sekt?

ostov

Anbefalte innlegg

er vel ikke så vanskelig og starte religion , leste noe om dette på verdensveven for ikke så lenge siden , tro du trenger et mindretal av medlemer og må legemed noe om hvordan du utfører vielser for og kunne lovelig vie folk .

faktisk etter et lite søk på google så finner jeg dettte :

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=401828

Direkte link til inlegget med hvordan ( i samme post)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=4279475

tråden inneholder noe fine linker med framgangs måte , btw lager du religion melder eg meg som prest , eg er flink til og tvin...øø overbevise folk med ma...øø prating

:mrgreen:

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får vi spise Psilocybe? :dribble:

5407598[/snapback]

Jeg er med, stiller med grill, mye gass, krydder, desært og kansje en dæsj med ketshup :lol:

5412694[/snapback]

eg ta med meg kokeboken :

Hvordan grille mennesker hele , for nybegynner . av Hanibal Lector

Lenke til kommentar

Har snakka med kompiser om dette før. Hvorvidt man får statsstøtte avhenger nok av seriøsiteten til religionen. Bananologien har blitt diskutert, men tror vi mangler grunn til i det hele tatt å gidde... Medlemmer tror jeg neppe blir noe stress å få tak i. Hw medlemmer og deres venner støtter nok sikkert opp om en evt. sak for moro skyld. Noen flere forslag til "tema"?

Er det forresten noen som har funnet de klare kriteriene for å opprette en egen religion? altså antall "medlemmer", hvorvidt man må ha møter osv?

Lenke til kommentar

et medlem utenom forstanderen er som nevnt nok, dette ble avgjort i høyesterett et par år tilbake.

har du først registrert et trossamfunn er du berettiget til statsstøtte. problemet er at hvis du får penger fra staten må du lage regnskap som må godkjennes av revisor osv, så vinninga går opp i spinninga hvis det er du og tre kompiser som vil ha penger.

Lenke til kommentar

Kan jeg få bli en eller annen form for ypperste prest? hvis alle skal tro på deg/ du være det høyst stående vesen i galaksen :p og alle skal tilbe deg :w00t:

*Tilbe* :woot:

Edit: Pengene skal gå til lønn til den høyeste, og de andre i ledelsen, slik at de gidder å holde relgionen oppe :p

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Off topic alarmen lyser rødt. Her må det nok stenges for litt oprrydding.

Mens dere venter på at ryddejobben unnagjøres, så kan dere bryne dere på litt kinesisk ordtak:

Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full.

Vil du være lykkelig en uke, slakt en gris.

Vil du være lykkelig et år, gift deg.

Vil du alltid være lykkelig, bli gartner.

Nei jeg skjønner den ikke, og nei den er overhodet ikke tema for diskusjon her etter åpning av tråden ;)

Bare en form for "pausemusikk"

Åpnes igjen, slettet et par innlegg og splittet ut endel andre. I denne tråden holder man seg til hva som skal til for å opprette en religion. Ønsker man å starte en fiktiv en, gjør det i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=522032

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...