Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi TT eller BMW 520?

Anbefalte innlegg

Er snart 17 år og tida for å kjøpe bil kjem krypandes innpå meg :ohmy:

Har egentlig ikkje så masse peiling på bil, bortsett frå at det er status med ein kul bil.

Audi TT er en fin bil i seg sjølv, treng ikkje så masse styling.

vurderer bytte ut orginal 4WD, med turbo.

BMW 520 ser ikkje ut, men går som eit olja lyn. men ser kul ut med litt styling og fixing :yes:

Så eg lurer på kva som anbefalast eller er beste kjøp?

Takk for alle kommentarer og svar :w00t:

5407160[/snapback]

Bmw : Harry.

Audi : Ser ut som om du har lånt pappas bil.

Kjøp heller noe skikkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som stor BMW tilhenger vil jeg nok si at som 18åring vil 520i være et godt alternativ. Godt over gjennomsnittet driftsikkerhet og gode kjøreegenskaper. Du har også ganske god sikkerhet hvis uhellet skulle være ute. Men at det er en sprek bil, er en stor overdrivelse! 520 er ikke noe særlig sprekere enn andre biler..

525i er et mye bedre alternativ og godt innenfor rekkevidde for de 70.000 du er villig til å bruke. 325i kan også vurderes. Noe mindre, men litt sprekere.

Men hverken 525 eller 325'en kan forøvrig måle seg med TT'en ytelser, men som flere nevner her så skal du være god til å finne den under 180.000...

Noe særlig praktisk bil er jo ikke TT'en heller, så her må du nøye deg med kun en kamerat når du skal ut å råne.. BMW'ene har god plass til 4, evnt 5 hvis kameratene dine ikke er altfor breie..

Men nå skal det sies at 325, kanskje 525 også, er sykt dyr å forsikre! Ikke mange forsikringsselskap som tør å forsikre deg siden statistikken taler sitt klare språk... Snakker av erfaring her. Hadde selv 325 et års tid.

Så i bunn og grunn ville jeg nok satset på andre biler selv om det kanskje ikke vil være fullt så fristende. Toyota vil jeg nok si er noe av det mest driftsikre du kan kjøre rundt i og du får en veldig god bil til 70.000! Jeg vet selv hvor fristende det er å kjøpe noe skikkelig stilig og sprekt, men du må beregne ganske mye utlegg hvis du kjøper en slik bil. Fordi en rå og sprek bil til 70.000 er ofte kjørt hardt og du kan risikere og bruke mye tid og penger på å fikse på den.. Men for all del, du kan være heldig og finne et praktullt eksemplar som har vært kjørt av en entusiast eller lignende.. Men da er somregel prisen deretter..

Jammen ingen enkel avgjørelse for deg dette hehe...

Lenke til kommentar
Vil ikkje bruke meir en 70.000kr på bil.

Orginalt er jo Audi TT med 4WD, og det trenger eg ikkje, så eg bytter ut med turbo.

Trur kanskje at TT blir litt for FIN bil som du seier.

Men 1991 BMW 5-serie 520i til 24.800kr, er sikkert eit greit kjøp, kan jo style den opp litt!?! 

:hmm:

5407313[/snapback]

Er dette kødd eller? Bytte ut 4WD med turbo? :nei::thumbdown: Tror ikke gutten vet hva 4WD og turbo er for noe jeg... :D

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

bruke 70 000 på sin første bil er veldig dumt. skal vedde på at det blir litt bulking osv i starten. særlig om du bor i byen og adri tatt i rattet på en bil før omtrent.

kjekt å bo i ingenmannsland da er ikke purken så nøye. hatt egen bil siden jeg var 13 jeg. først en nissan patrol(rasebil som er ferdigkjørt og vrak) nå har jeg en 88 BMW E30(316i) 98% strøken. trenger en rubbing og polering. pusse lakkrust og lakke litt så er den god som ny.

kjøp deg noe billig gammelt noe og spar til en skikelig bil som du kan kjøpe når du har slutet og bulke den gamle. ekke noe god til å forklare men du forstår vel :p:D

btw har ikke lest hele posten.

EDIT: ekke første gangen jeg glemmer å sjekke dato :p

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...