Gå til innhold

Leve av å ta bilder.

Anbefalte innlegg

Hvordan er det hvis jeg ønsker å lage en webside der jeg selger bilder til folk som ønsker det f.eks blåst opp så de kan ha bildet på rommet. Skal jeg da sende dem orginal størrelsen når de kjøper, for så at de selv kan sende bildet til de som driver med trykk. Fungere det?

Kan jo også få et trykkeri som partner.

5410837[/snapback]

Den siste idéen er nok bedre, baade for deg og kunde. Du vil nok faa bedre priser enn kunden, ettersom du sannsynligvis vil bestille i stoerre mengder. Dessuten ville jeg IKKE sendt bilder digitalt til kunden, ettersom han da kan skrive ut akkurat saa mange han vil (ikke teoretisk sett ettersom du fortsatt eier rettighetene, og han dermed gjoer en ulovlig handling, men i praksis. Du kan ta fine bilder, be et trykkeri om aa trykke et visst opplag, og selge dem i etterkant.

Dette hoeres i mine oeyne ut som noe som vil vaere vanskelig aa tjene penger paa dog, og MYE arbeid i forhold til hva du faar betalt. Men det er jo alltids lov aa proeve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal se om jeg ikke fåt til noe. Men må først på en webdesigner til å få til dette, for så å ta kontakt med et trykkeri samtidig. Har lyst til at bestillingene skal gå gjennom trykkeriet, da er det dem som står for utsendelsene, mens jeg tjener prosenter av det igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...