MysticoN Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) som dere ser på dette bilder.. windows er på C: så hvorfoer er g: healthy system? g: er bare en backup stasjon.. men noen bilder, og anna tull.. Endret 8. januar 2006 av MysticoN Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hvor er bildet? At en partisjon er "healthy" betyr bare at det ikke er noen problemer med den. (Tatt fra mitt hodet ) Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) hmm.. funker vist ikke å uplode bilde no... men alle stasjonene er Healthy. men g: er healthy (system) og C: er healthy (boot) Windows xp ligger på C: edit: der kom bildet! Endret 8. januar 2006 av MysticoN Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg har akkurat det samme som du beskriver. Jeg kjøpte en brukt harddisk som det var Windows på, men formaterte den bare. Hvis jeg fjerner den harddisken som det står "Healthy (System)" på, så starter ikke Windows til meg. Har det ligget Windows på den G: din før? Har ikke gjort noe med situasjonen jeg iallefall. If it ain't broke, don't fix it Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg har akkurat det samme som du beskriver.Jeg kjøpte en brukt harddisk som det var Windows på, men formaterte den bare. Hvis jeg fjerner den harddisken som det står "Healthy (System)" på, så starter ikke Windows til meg. Har det ligget Windows på den G: din før? Har ikke gjort noe med situasjonen jeg iallefall. If it ain't broke, don't fix it 5406991[/snapback] vel.. det er noen som gir meg blå skjerm hele tiden.. kan det være dette som er grunnen? hadde som sakt backup av filmer/apps og ui fra div games på G: kjøpte den ny. har aldri vært windows på den. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Kan det hende at du har satt Windows sin Temp-mappe der? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Det er flere muligheter her. 1: Swapfila di ligger der 2: en temp katalog eller en system restore katalog ligger der 3: Det er et sekundært OS på disken. 4: Windows er installert på denne disken (ikke det samme som at bootsektor ligger der. Du kan godt boote windows som ligger på disk 1 fra disk 2). Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 fixa det no.. tok og formaterte G: men ser vist ut som jeg vart litt ivrig med formateringen under windows innstalasjonen.. siden jeg klarte og formatere F: oxo:/ hvor jeg har flyttet over alle must have tingene mine.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 System betyr at det er den disken som booter. Boot er den partisjonen som inneholder OS. Du kan bare ha en System partisjon, mens du kan ha flere Boot partisjoner. Når du har det slik så er du avhengig av begge diskene. Tar du ut Disk 0 med System så får du ikke startet PCen. En grunn til at dette skjer ar at du stryker ut C: partisjonen og lager ny når du reinstallerer. Du har flere Primærpartisjoner, og Windows installasjonsprogrammet vil da ikke opprette en ny Primær, den lager en Extended. Og så blir den første Primær partisjonen gitt oppgaven å være System. Hadde du bare formatert så hadde dette ikke skjedd. Dette er en svakhet i Windows installasjonsprogrammet, man kan ikke se hva som foregår. Derfor er det lurt å koble vekk alle andre disker når man skal installere Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå