ThexuZ Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg har et GeForce 4 Ti4400... Jeg installerte Mandrake Linux 8.2, men der måtte jeg bruke skjermkort-driveren "Unlisted". Da går visst maskina ekstremt treigt... jeg får ikke sett filmer i fullskjerm og alt går treigt og "laggete"... Jeg lasta ned ny skjermkort-driver ifra nvidia.com. en glx(tror jeg det het...) og en kernel..(for mandrake 8.2). Jeg installerte (lasta dem ned som RPM-pakker)dem, men ingenting skjedde. Jeg er vant med ifra ms windows at jeg får beskjed om å starte maskinen på nytt og så funker alt som det skal, men det skjedde ikke her.. Driveren står fortsatt på "unlisted" og jeg vet ikke hvordan jeg får byttet den til nvidia driveren som jeg hadde lastet ned... Jeg er newbie innen linux og jeg bruker Gnome 1.4(tror jeg...) Har det kommet ut en ny linux distro hvor det følger med Ti4400 driver? Kan noen være så snill og hjelpe meg med mitt problem?... Takk... ---------------------------------- MSI K7t Turbo 2 AMD 1900+ 1,6Ghz 1x WD 80GB 7200rpm 1x WD 120GB 7200rpm MSI GeForce 4 Ti4400 128MB DDR 32x LG-brenner 512 MB RAM _________________ Bjørn Prestkværn Larsen [ Denne Melding var redigert av: ThexuZ på 2002-09-09 19:30 ] Lenke til kommentar
vvizard Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Vel, konfigurering av skjermkort-drivere, oppløsning etc, er ganske pain for newbies. Du må her editere fila "/etc/X11/XF86Config" eller "/etc/X11/XF86Config-4" (litt avhengig av distro) manuelt. Etter du har installert drivere, så må du endre driver for skjermkortet til "nvidia", og sørge for at modulen "glx" blir lastet når X starter. Håper dette hjelper. Og nei, du er ikke i wintendo-verden nå, og trivielle ting som å endre skjermdrivere krever ikke omstart. Lenke til kommentar
nappy Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 mener du også kan bruke "Xconfigurator" for det der, men ekke helt sikker kenneth Lenke til kommentar
FlaSch Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Les readme fila som følger med nvidia driverne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå