Ravis Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Regner med at det blir noen nye modeller som lanseres i Køln senere i måneden. Det jeg lurer på da er om det er rimelig å forvente prisfall på dagens modeller i kjølvannet av dette. Ravis Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Nei, man kan ikke være sikker på dette. Butikkene er ofte trege til å sette ned priser på gamle modeller, så mange butikker selger gamle produkter dyrere enn modellene som har tatt over! Enkelte produkter går kanskje ned i pris. Uansett ville jeg ventet til etter Photokina med å kjøpe kamera. MLW Lenke til kommentar
Josefine Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Vet dere om den ny Canon G2 kommer på photokina? Vet dere hvilken dato messen åpner og nyhetene begynner å komme? Hilsen Petter Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Ja, man kan vente og vente. Det er det de ønsker, de som produserer kamera. Teknisk sett er det mulig å produsere digitale kompaktkamera som har samme spesifikasjoner som digitale speilreflex, bare se på det siste kamera fra Minolta. Man må se bort fra CCD-formatet som er forskjellig, men ikke helt - kompaktkamera sin CCD har mye høyere pikseltetthet enn digitale SLR-kamera, og derfor er det ikke helt sammenlignbart. Er du villig til å betale bortimot kr 20000,- for et Minolta Dimage 7Hi, når du kan kjøpe et Nikon D100-hus for 20.900,-? Salgsideen er klar - du må kjøpe nytt for å henge med i utviklingen. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Canon PowerShot G3 skal såvidt jeg vet lanseres den 24, dagen før Photokina åpner. Jeg tror ikke produsentene vil at man skal vente med å kjøpe kamera. De vil at man skal kjøpe kamera NÅ, og så innser man om 2 år at man er nødt til å kjøpe nytt. Minolta Dimage 7HI kommer helt sikkert til å koste mindre enn 20 000 kroner, i tillegg slipper man å kjøpe ekstra linser. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå