eXX0n Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Ok det har seg sånn at jeg låner en 250gb extern Maxtor disk av mamma. Og på den hadde jeg alle filmene mine, spillene mine, ISO og BIN filer +++mye mer (200gb ca.) Så på fredag var jeg på LAN hos en kompis av meg og når jeg skulle kople opp pc'en min så klarte jeg ved et uhell å plugge i laptop adapteret til kompisen min i HD'en(hvorfor måtte det ligge i nærheten av mine ting og ligne så mye på adapteret til HD'en?). Det adapteret er på 19v AC og adapteret til HD'en er på 12v DC. Vel det som skjedde var at HD'en blinka litt rart, men jeg tenkte ikke noe over det for jeg var trøtt og ville bare få kobla alt opp og spille wow. Men HD'en kom ikke opp i windows. Da jeg kom hjem i dag så skrudde jeg den opp, tok ut HD'en som lå i kabinettet og plugga det i pc'en i et lite håp om at det bare var kabinettet til HD'en som hadde tatt kvelden, men da hørte jeg et lite knepp også kjente jeg det lukta svidd og jeg kunne se litt røyk. Jeg tok ut hd'en og undersøkte den og så at det var en liten firkanta komponent på kretskortet til hd'en som hadde blitt svidd. Spørsmålet mitt er: Går det an å få den reparert? Men vil det lønne seg? Siden sånne harddisker ligger på under tusen lappen nå. Mvh. eXX0n PS: Ja jeg veit det er litt flaut at jeg klarte å stappe i feil adapter Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Dersom du skal betale noen for å reparere den kan eg aldri tenke meg at det lønner seg. Men du kan være heldig å få tak i en akkurat maken disk som har skadet seg fysisk og bytte kretskortet til din disk og kanskje få den til å virke. Men eg tror det blir mere mas enn det er verdt det også Og det er ikkje SÅ flaut, de fleste her har gjort værre ting Eg også Endret 8. januar 2006 av Dragavon Lenke til kommentar
eXX0n Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Vel det er en maxtor maxline plus 2 250gb ata 133 da (i et lite håp om at noen her har en ) Lenke til kommentar
unwill Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Tviler på at det lønner seg penge-messig. Det eneste er dersom du har uertattelig data på HDen som du vil få ut. Det meste som er der kan du sikkert få tilbake dersom du har det riktige utstyret, men tipper at det vil bli billigere å kjøpe seg en ny. Lenke til kommentar
eXX0n Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Ja jeg tror det beste er om jeg kjøper en ny HD, det som er så kjipt er at det er mamma sin. Så om jeg kjøper en ny HD så vil jo det bli mamma sin. Riktig nok har jeg hatt denne disken i over et år, men det vil egentlig ikke bli min da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå