Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilkoblet - men internett funker ikke!

Anbefalte innlegg

Jeg ser på statusen min og den viser tydelig "tilkoblet", men når jeg kan fortsatt ikke bruke internett! Hverken laste ned, surfe eller noe annet...

Noen som vet hva som skjer her? Eventuelt hva jeg må gjøre for å få det til å virke igjen?

Grunnen til at jeg kan skrive dette er at alt funker fint på den bærbare PC'n min. Og alt har funket fint på min stasjonære i nesten 2 år nå, det bare forsvant plutselig en dag :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan nevnes at jeg har gjort dette hittil:

- Slått av og på ruteren flere ganger (har funket uendelig mange ganger før )

- Byttet kabler og ruterportkombinasjoner med den bærbare (ingen suksess her heller, noe som kanskje tilsier at problemet ligger inni min Stasjonære PC)

- Sjonglert og endret på IP, brannmur og alt annet som normalt har ligget i veien for meg før...

Ingeting av dette har virket og jeg er helt uten peiling på dette punktet :hmm:

Lenke til kommentar
Hvilken IP får du tildelt?

5406736[/snapback]

Her er IP'n jeg får tildelt: 192.168.1.38 (siste tallet varierer av og til når jeg reparerer tilkoblingen...)

Den har alltid vært noe lignende, så jeg er ikke så sikker på om det er IP'n det er et problem med :ermm:

endret: skreiv litt feil tall

Endret av oopha
Lenke til kommentar

Har gjort alt som er foreslått nå. Har uheldigvis samme status som før, uten at internett virker...

Jeg ser at Koblingen er Tilkoblet og har pakket ca 80 pakker og mottat 2-3, har dette noe å si? Betyr dette at koblingen virker?

For jeg kan fortsatt ikke bruke internettet :(

På nippet til å gi opp nå!

Lenke til kommentar

Får du pinget din bærbare PC ?

Hvis du får pinget den, har du kontakt i nettverket.

Siden du har kontakt med bærbar mot internet gjennom routeren din er de ikke noe galt der.

Er nok heller PC din som har endret instillinger.

Prøv å slå av alt som heter brannmur, antivius, og hvis du bruker win XP SP2 slå av intern brannmur i XP.

Sett opp en manuell adresse, og forsøk å pinge vg.no eller noen....

Resett også internet explorer til bake til fact default, og tøm cache i PC,dvs, cookies, og andre filer i egenskaper for IE.

Lenke til kommentar

Det viste seg at det var noe i brannmuren min som ødelegger for internettet.. Problemet nå er å finne hvilken instilling det er som ødelegger, jeg vil jo gjerne ha på brannmur når jeg er å surfer :p

Takk forresten, jeg fulgte tipset ditt Ferale74 :thumbup:

Jeg har nå funnet ut at problemet ligger i min Norman Personal Firewall (ikke i windows sin), men jeg finner ingen innstillinger som tilsier at internett ikke skal virke :dontgetit:

Siste redigering ( :p ): Jeg kuttet ut Norman Personal Firewall og lastet ned en god og gratis brannmur, nå funker alt som det skal, takk for hjelpen! :D

Endret av oopha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...