KiKKA Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Ok. Det jeg er ute etter er kodesnutt som fjerner disse auto-forslagene som kommer opp når man skriver i en textbox. Ta f.eks. google.com. Når du har søkt en del ganger så husker browseren det, og med en gang du skriver "a" så kommer tidligere søkeord som "aper", "apache","alt" "ahahahha" opp i en rolldown nedenfor. Dette er vil jeg ha bort. (ikke på google, men på min side) Grunnen til dette er at jeg så denne tråden i forumet og ble inspirert til å lage min egen verson av kommandolinjenavigasjons-scriptet. Jeg scriptet meg fram til dette. Jeg vil fjerne "forslagene" som kommer opp i text-boksen bak CMD>. Er det mulig?! Kristoffer Endret 8. januar 2006 av KiKKA Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) For det første, du kan ikke "slå av" denne funksjonen, siden den tilhører nettleseren - ikke nettsiden. Det jeg derimot kan tenke meg er at du kan endre cache-innstillingene til å ikke vise boksen, enten via meta-tags, eller ved å endre HTTP-headerne via PHP eller lignende. Prøv å eksperimentere med ting som <meta http-equiv="Pragma" content="no-cache" /> og <?php header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); header("Pragma: no-cache"); ?> Endret 8. januar 2006 av Loomy Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Altså jeg tror at det kommer opp via navnet på formet. Så du mekker bare en md5 elns på name="" Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Du har ein attributt som heiter AUTOCOMPLETE, men denne er ikkje standard per dags dato (den kjem i Web Forms). Den er likevel implementert i dei fleste nettlesarar, så berre bruk denne, du. <input name="sok" autocomplete="off" type="text"> Endret 8. januar 2006 av Henrik Lied Lenke til kommentar
KiKKA Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Du har ein attributt som heiter AUTOCOMPLETE, men denne er ikkje standard per dags dato (den kjem i Web Forms). Den er likevel implementert i dei fleste nettlesarar, så berre bruk denne, du. <input name="sok" autocomplete="off" type="text"> 5406957[/snapback] Der fiksa du det. Takker. Alle mine browsere kommer hverfall ikke opp med noe nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå