Gå til innhold

Seriøst problem!! Trenger hjelp!!

Newbieman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Jeg burde vel få mer enn 2975 poeng i 3DMark 2001 Se?? Hva skal jeg gjøre??

Var ikke mye nei. Kanskje en format c: vil hjelpe. Mulig det ligger noen gamle drivere å kødder det til. Så prøv å legge inn windows på nytt.

Regner med at du bruker nyere drivere fra Nvidia.

Lenke til kommentar

Joa. Jeg bruker 30.82 driverne fra Nvidia og jeg har formatert disken min. Jeg kjører Windows XP Pro Norsk..Som sagt har jeg GeForce4 Ti4400, abit kx7-333 hk, 256 mb ddr ram og athlon xp 1800+

[ Denne Melding var redigert av: Newbieman på 2002-09-09 21:30 ]

Lenke til kommentar

1: Hvis du har et via basert hovedkort (sjekk hovedkort instruksboka) så pass på å legge inn via 4 in 1 drivere.

2: Last ned detonator destroyer fra http://www.guru3d.com og start den. Legg så inn driverene til grafikkortet på nytt.

3: Sjekk at du ikke har noen konflikter altså ! tegn innen hardware winduet (device manager) ligger inne på kontroll panel- system- device manager. Løs eventuelt disse med nye drivere.

4: Sjekk at lba er på til hard diskene.

5: Sjekk Bios og se om oppsettet er ok (bruk hovedkortboka igjen).

Si ifra om ikke dette hjelper. :smile:

Lenke til kommentar

Har du aktivert side band adressing ? Er AGP 4x på ? Kanskje du har aktivert frame sync limit ?

Eller så har du kanskje AA på ? ..

Er mange muligheter, se også i BIOS. Hva er din AGP Aperture size satt til ? ..

Det med Via drivere er veeldig viktig, på mitt slitne Via p3v4x eller hva det heter, så får jeg dobbelt så dårlig ytelse levert ut ifra AGP porten min uten disse driverne. http://www.viahardware.com

Lenke til kommentar

Via 4in1 er VELDIG viktig. Der er det med nye AGP drivere til VIA chipsett.

AGP Aperture Size burde være halvparten av minnet ditt. Altså 128. Pass på at AGP 4x er på.

Bruke WinCPUID eller et annet program for å sjekke om hovedkortet ditt støtter Sideband Adressing og Fast Write.

Hvis det ikke gjør det, men det likevel er på så føkker dette skikkelig. Hvis det støtter et så skru det på.

Sist men ikke minst sjekk at AA ikke er på. La den stå på Application select eller noe sånt. På den måten styrer du AA'en i det enkelte program. Hvis den står på 4xAA så blir den forced på av driverene. Og det er ikke mye ytelses vennlig. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...