chadwill Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Jeg har nå brukt "TT Big water" settet i snart 1 år.. Da jeg installerte dette settet så jeg at CPU lå på rundt 35-40°C Idle, og regnet med at temp gikk litt ned, når artic silver'n fikk litt tid på seg. Men det har ikke skjedd, så jeg lurer litt på hva som kan gjøres med dettte og hva det kan skyldes, tenkte kansje at det kunne være cpu's sensor som viste galt.. men HK's sensor viser jo også en ganske høy temp. Eller at det kunne være for mye/lite artic silver Specs: Computer Operating System Microsoft Windows XP Professional Motherboard CPU Type Intel Pentium 4E, 3200 MHz (4 x 800) Motherboard Name Albatron intel PX915P Pro Motherboard Chipset Intel Grantsdale i915 System Memory 1024 (Dual) MBMemory Module Properties Module Name Kingston Hyper-X Memory Type DDR SDRAM Memory Speed PC3200 Display Video Adapter NVIDIA GeForce PCX 5750 (256 MB) Storage Disk Drive IC35L120AVV207-0 (123 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100) Disk Drive ITE Disk Array 0 SCSI Disk Device I tillegg ti TT BW har jeg en chassis vifte rettet mot HK og vann blokk og en vifte bak HD som blåser ut foran kabinettet som er chieftech medium tower, har oxo prøvd forskjellige retninger på både vann og vifte til radiator uten noen forskjell ------------------------------------------------------------------------------------- Sensor: Sensor Properties Sensor Type Winbond W83627THF Sensor Access ISA 290h Temperatures Motherboard 33 °C (91 °F) CPU 46 °C (115 °F) HD 34 °C (93 °F) Voltage Values CPU Core 2.21 V CPU Aux 3.10 V +3.3 V 3.33 V +5 V 4.95 V +12 V 2.30 V +5 V Standby 4.58 V VBAT Battery 3.07 V Må si at PC'en/TT BW bråker noe j**** .. Endret 8. januar 2006 av chadwill Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hm cpuen skal ligge på rundt 30. Men hadde du et tykt lag med kjølepasta? Skal jo kun ha sånn at det dekker cpuen. minimalt med kjølepasta. Lenke til kommentar
chadwill Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Brukte vel endel pasta..men ikke alt for mye.. var heller ikke så flink å vaske cpu helt rein før den ble påført.. brukte ikke noe rense middel.. har dette mye å si for temp? Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 har nokk litt og si ja. du kan prøve å rense den og så ha på et løvtynt lag med artic. nå er ikke TT bigwater noe hi-end sett og med den cpu'en blir det nokk endel varme som skal bort. så tror ikke du skal vente mye av den. Lenke til kommentar
chadwill Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Så 40-50 grader er ikke så ille for CPU ? tenker på levetid osv.. 40-50 grader er den ved Idle og uten overklokking Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 CPU Type Intel Pentium 4E, 3200 MHz (4 x 800) Blir ikke denne CPU'en ganske varm, da? Sitter med en 3000+ overklokket en del... under max load blir den noen-og-førti Lenke til kommentar
NoBrainer Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Tror godt man kan prøve å bytte ut kjølepastaen, men det som mest sannsynlig vil hjelpe er en bedre radiator og en bedre pumpe. Men jeg tror 40-50 (ikke over 50) burde holde en god stund. Har prøvd Tsunami 120 mm settet og der lå jeg på 38 idle og 42 load på en AMD 2800+. Den prosessoren du har utvikler litt mere varme så... Tror kanskje at vifta burde suge lufta gjennom radiatoren, da jeg har en liten antagelse om at dødpunktet til vifte da ikke vil spille noen rolle. Men det er helt sikkert minimale med forskjeller på det punktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå