Gå til innhold

et ekstra 6800gt eller et nytt 7800gt

blind:.

Anbefalte innlegg

hei

jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt skjerm kort i nærmeste fremtid.

derfor lurer jeg på om det er bedre å kjøpe et 6800gt, og ha det i sli med mitt andre, eller kjøpe et 7800gt .

hvilket av disse gir mest ytelse. Varme, støy og strøm bryr jeg meg ikke om.

jeg lurer også på om man kan kjøre sli med to forskellige 6800gt, eks xfx og pov.

takker for alle svar:D

Endret av blind:.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt et 6800gt til :) . 6800 gt koster rundt 2000kr, mens 7800gt koster 2500kr. Med 6800gt i sli kan du få rundt 9000-9500 stock, og få i overkant av 10000 poeng i 3dmark 05 med overklokking. hvis du er heldig så kan du få helt opp mot 11000 poeng.

Lenke til kommentar
men er det mulig og kjøre sli med to forskellige 6800gt.

5408467[/snapback]

Link: http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html#c3

In order to provide optimal symmetric scaling, SLI Technology requires the NVIDIA GPU to match. For example, a GeForce 7800 GTX must be paired with another GeForce 7800 GTX. Likewise, a GeForce 6600 GT must be paired with another GeForce 6600 GT. However, using the latest Release 80 Graphics Drivers, NVIDIA GPUs sold by different manufacturers can be used together in SLI Mode. For example, a GeForce 7800 GT from vendor ABC can be matched with a GeForce 7800 GT from vendor XYZ.
Lenke til kommentar

takker for alle svar.

jeg tror jeg går for et ekstra 6800, men dette med shader tingene; vil dette være veldig farlig på nyere spill, er det helt nødvendig eller bare noe som øker ytelsen?

som sagt takk for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...