Chusan Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 hei, Jeg har satt opp en trådløst aksesspunkt hjemma hos meg, og jeg skal liksom dele internettet med naboen min men de klarer ikke finne trådløst nettverket mitt. Avstanden fra trødløst AP'en til laptop'en til naboen min er ca 20 meter. Hva bør jeg gjør ? Fins det noe lignede som "antenna forsterker" ? Mvh Chu Lenke til kommentar
doffen2000 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hei! De fleste routere og hub'er er bare laget for bruk i ett hus. det du/din nabo kan gjøre er at en av dere trenger en sterkere antenne... hvis noen av dere er så heldig å ha mulighet for ekstern antenne kan denne kjøpes til i de fleste brunevare butikker (elkjøp, expert osv.) er du blakk kan du jo også lage en... nettet går over en frekvens på 2,4Ghz... men det enkleste er å kjøpe en ekstern antenne, eller hvis ikke du har mulighet be naboen om å kjøpe et nettverkskort med mulighet for ekstern antenne... Lenke til kommentar
Loddebolt Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Er naboen kun 20m unna og får ikke noe inn på Laptopen? Bor naboen i en bunkers eller du i en bunkers? Uansett så trur jeg at du bør sjekke ditt aksesspunkt og om det er noen spesielle instillinger som er satt på. Kan være satt lav signalstyrke eller en eller annen boost/turbomode som naboens laptop ikke er kompatibel med. Hva slags aksesspunkt er det du har? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå