Gå til innhold

Windows Utforsker vil ikke oppdatere mappeinnhold

Anbefalte innlegg

OK, nå har jeg opplevd denne feilen på så mange PCer at noen andre også må ha slitt med det samme problemet, og forhåpentligvis funnet en løsning! Jeg nekter å tro at det er kun meg i hele verden som sliter med dette.

Typiske momenter der problemet oppstår:

Jeg sitter og bruker en Windows XP klient, Engelsk eller Norsk versjon, spiller ingen rolle. SP2 installert. Jeg jobber mot en delt mappe som ligger på en Windows Server 2003. Om mappen på serveren kun er delt, eller om den er mappet opp som egen stasjonsbokstav i Windows XP ser ikke ut til å bety noe.

Problemet er at om jeg gjør noe i mappen; lager ny mappe/dokument, sletter mappe/dokument, flytter innhold, så vil ikke mappens innhold oppdatere seg før jeg manuelt trykker F5! Tungvint!

Det rare er at det kan være flere delte mapper på serveren, og feilen gjelder ikke alle. Jeg kan ikke se noen logisk forskjell på selve mappene (rettigheter osv.)

Restarter man Windows XP er problemet løst, men kun for en liten stund. Så er det i gang igjen.

Dette har jeg opplevd med mange ulike maskiner med Windows XP, med ulike servere (Windows Server 2003).

Har noen en løsning?

'Windows Explorer won't refresh folder content', er vel et typisk Google søk. Har forsøkt diverse ting som Microsoft skrev på sin egen webside, uten at dette hjalp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...