lordpiet Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg hadde opprinnelig tenkt å kjøpe P4 2,4 med 533mhz FSB, men vurder nå Northwood A versjonen isteden (pga overklokking). Har ikke sett noen test på ytelsesfoskjellen mellom Northwood A og B, er det noen som kan kommentere? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Suchen mein freund, Suchen Lenke til kommentar
lordpiet Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Lett for deg å si... Søkemotoren er treig som sirup nå og jeg finner ingenting, ikke lett å vite hva man skal søke på heller. Har du noe vettugt å si så si det eller supply meg med en link! Trenger litt hjelp siden jeg bestiller i dag... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hvis du bruker luft eller vann, gå for 533 og kvalitetsram (corsair xms). Det holder i lange baner til overklokking, og yter bedre. Lenke til kommentar
lordpiet Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Skal ikke overklokke mer enn boxed vifta vil gi meg (men det har vært ganske bra etter det jeg har sett). Mulig jeg oppgraderer vifta etterhvert. Du sier det yter bedre, men hvor mye er det vi snakker om? Er det i det hele tatt merkbart... Noen som vet om en test på dette? Northwood 2,4 A vs B Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Men vil d ikke lønne seg å kjøpe en 400, og sette fsb til 133? D r hvertfall d jeg gjør nå med min 1.6, og planlegger å kjøpe en 2.0 og gjøre d samme... Lenke til kommentar
lordpiet Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Det er det jeg håper på... Skal ha hovedkort med SiS 648, de har problemer med å komme over 145mhz fsb. Men med en cpu som går på 100 så burde det duge fint til å klokke opp litt! Er bare redd jeg ikke får opp fsb-en høyt nok, da lønner det seg med 133 i utgangspunktet... Men Northwood B er vel litt bedre på andre måter og? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 kjøp en med 533 mhz buss du.. hvis det er f.eks abit bg7 du tenker på som hovedkort har det en agp/pci lås, så det er bare å klokke ivei.. mener å huske at det var ca 5% økning i ytelse fra 400 til 533 buss alternativt, kjøp en 1,8 ghz og overklokk den til ihvertfall 533 mhz buss - men det koster jo såvidt noe mer (600kr) å kjøpe en ekte 2,4 ghz ... Lenke til kommentar
lordpiet Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Føler ingen leser spørsmål lenger... For det første er det 2,4 jeg skal ha uansett om det blir Northwood A eller B! For det andre sa jeg SiS 648, det hovedkortet du nevnte er ikke det. Jeg kan ikke klokke høyere enn 145mhz som sagt, det er derfor jeg spørr! Mulig man kommer høyere ved senere BIOS oppdateringer, men vet ikke om jeg tar sjangsen (jamfør "asus p4s8x skuffer", samme problem) Er usikker jeg... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 A og B er bare forskjellig busshastighet, ingen forskjeller ut over det. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Hvis du skal ha et hovedkort som ikke klarer mer enn 145FSB (SiS648) er det klart du velger 100FSB CPU om du skal klokke - 133@145 er jo ikkeno klokking i det hele tatt, 100@120 er realistisk og yter bedre (pga mye fler MHz totalt). Hvorfor du vil ha det hovedkortet stiller jeg meg mer spørrende til - enten er folks kriterie, pris, merke(stabilitet), ytelse, OC/skrytefaktor og jeg ser ikke at dittæ valg scorer veldig på noen av delene... bare en tanke PS, 2.4@~2.8 med sis648 er en NICE maskin - don't get me wrong :smile: Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Et lite OC-tips; Gjør som Intel (hva de enn gjør): http://www.anandtech.com/IT/showdoc.html?i=1700&p=3 Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Ar`Kritz : LOL! Men du har helt rett :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå