Skavold Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Heisann godtfolk, Etter intensiv stativbruk med mitt Nikon Coolpix 4300, har gjengene i feste blitt slitt ned såpass mye at det nærmest er ubrukelig. Pokker ta stativfeste i plast... Men, er det noen som vet om dette er lett sak å bytte selv, eller om en fotoforhandler kan lett gjøre det for en billig penge? På forhånd takk Endret 8. januar 2006 av OML Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Dersim det er problemer å få bytte dette er det kanskje en løsning å skrue fast et avstandsstykke (bolt-hull) i metall sammen med en dråpe lim/epoxy. Dermed får du et solid stativfeste, ulempene er litt ekstra vekt og en permanent liten klump under kameraet. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Ja det er selvsagt en løsning, men det er liksom en "siste utvei", hehe. En annen løsning jeg har på lur er å lage en liten skinnpose, fylt med sand eller lignende, som lett lar seg modellere litt, slik at jeg kan sette kameraet i den posisjonen jeg vil ha oppå posen. Fotolæreren min har laget en slik en, og det skal visst fungere utmärkt... Ser det som en lettere utvei, enn å lime på en nytt feste under kameraet. Takk for raskt svar, uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå