Gå til innhold

Kjøpe nytt tastatur & mus. 500,-

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal kjøpe ny mus nå grunnet dårlig gammel COMPAQ-mus.

- Dårlig i spill.

Jeg skulle også hatt et tastatur grunnet her også gammelt og dårlig i spill.

Dette skal helst bestilles i pakke.

- Har du en god mus/tastatur så gi meg en link selv om den ikke er i pakke.

Det er mus som er viktigst da denne er verst.

Jeg har sett på dette tastaturet. Mest fordi jeg har lyst på fingerprinter (ikke nødvendig) og det er trådløst. Egentlig samme om det er trådløst eller ikke. Lest litt om det og det høres bra ut.

- Noen erfaringer om dette tastaturet?

Så hva er passende tastatur og mus for meg som spiller spill med raske bevegelser, liker å skrive så godt som lydløst (ikke klikkelyder fra tastatur hele tiden) og ikke skal punge ut med mer enn 500,- (helst) :)

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For mus til gaming. Sjekk Razer Diamonback:

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=RAZDBMA

eller

Logitech MX518:

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=LOGMX518

Begge to er i toppklasse for gaming. Største forskjellen er Diamonback egner seg best om du styrer musen med fingrene, og MX518 egner seg best dersom du er typen som beveger hele hånden/armen din når du spiller.

For tastatur så er det viktigste uten tvil gode taste som du liker. Dette er så varierende fra person til person at det blir dumt å gi en annbefaling utifra det _jeg_ foretrekker. Et billigtastatur til 50 kroner kan gi deg en bedre opplevelse enn de aller dyreste avhengig av hva du foretrekker. Mitt råd er å ta turen ned til noen som kan la deg ta og føle på noen tastatur i levende livet før du kjøper. Da blir du ikke skuffet.

Jeg bruker selv MS Digital media pro fordi jeg likte tastene på dette:

http://www.itbutikken.no/i/87710/1.htm

-Stigma

Lenke til kommentar

Min mening om Razer og MX-serien.

Razer.

- Ganske lav over ryggen, litt dårlige fjører under knappene.

+ Veldig gode knapper, gummebelagte, for venstre og høyrehendte.

MX-serien.

- Ikke for venstrehendte, blir fort fingersalter på musen (når man svetter).

+ Høy over ryggen, fint plasserte knapper, kjempefin form for høyrehendte.

Jeg ville gått for en av de nyeste "MX'ene".

Hvis du vil ha flere erfaringer kan du jo alltids ta en titt i prisguiden.

- Tastatur

- Mus

:)

Lenke til kommentar

har hatt to elli 4.0 begge er billig plast, du kan se om du finner elli 3.0 den er konge.

ellers bør du se etter Logitech G5, som er den beste spillmusen på markdet.

det er en laser mus, med ledning fordi da reagerer den bitte litt raskere en G7 som er trådløs.

den levers med vekter du kan putte i musen slik at du kan selv bestemme motstand når du flytter musen og den har 2000dpi. dvs. den reagerer straks og den er veldig nøyaktig.

Logitech G5

g15 er et nytt tastatur fra Logitech med egen lcd skjerm og flere knapper du kan justere selv (obs. tastaturet finnes ikke med norsk oppsett, men med svensk. G15

dette overstiger kanskje budsjettet ditt, men det er absolutt verdt pengene :)

Lenke til kommentar

Dumt å si at "den og den musen er den beste spillmusen".

Jeg er enig at G5 er en teknisk sett veldig bra mus, men det hjelp meg lite da jeg skulle prøve å gå over fra Diamondback til G5. Jeg var vant til fingerstyring, mens G5 krever en helt annen måte å holde musen på, hånd/arm-styring.

Det gjorde at styringen ble helt fremmed for meg, og jeg måtte prøve å lære meg muskontroll fra scratch igjen. Det ble til at jeg byttet den tilbake.

Mus, tastatur, og til mindre grad skjerm er ting vi har direkte kontakt med når vi bruker maskinen. Det går ikke ann å kvantifisere hvor god disse komponentene er på samme måte som f.eks. et skjermkort siden smak og behag spiller den største rollen.

Mitt råd er fremdeles å sjekke ut disse komponentene i levende live dersom det er mulig, så unngår du å bli skuffet at det føles unaturlig for deg.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...