Gå til innhold

utskjæring i sidevegg

Anbefalte innlegg

Halloen. Har en sidevegg hvor jeg ikke har noe, den er helt blank. En venn tipset meg om at jeg kunne skjære ut et mønster i denne veggen, med en spesiell sag og sette inn en plexirute. Har noen her gjort det, og er det mulig??.

Noen som har gjort det hvor resultatet ble fint?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Laserskjæring/ tråderosjonvannsag/ plasmaskjærer/ dremmel

alt kan brukes med litt erfaring

5406153[/snapback]

Hva er det forno? :S

5406182[/snapback]

tråderosjon er en maskin som bruker strøm til og brenne bort metall og lignende går dårlig på ikke ledende matrialer

vannsag eller som jeg egentlig mente

vannskjærer er en maskin som bruker høytrykk stråle av vann og sand bearbeider materialet.

plasmaskjærer er jeg faktisk ikke helt sikker på hvordan fungerer men er ca samme prinsipet som vannskjærer

Lenke til kommentar
Laserskjæring/ tråderosjonvannsag/ plasmaskjærer/ dremmel

alt kan brukes med litt erfaring

5406153[/snapback]

Hva er det forno? :S

5406182[/snapback]

tråderosjon er en maskin som bruker strøm til og brenne bort metall og lignende går dårlig på ikke ledende matrialer

vannsag eller som jeg egentlig mente

vannskjærer er en maskin som bruker høytrykk stråle av vann og sand bearbeider materialet.

plasmaskjærer er jeg faktisk ikke helt sikker på hvordan fungerer men er ca samme prinsipet som vannskjærer

5406323[/snapback]

Ahh da skjønte jeg, takk :) Visste vel egentlig hva vannskjærer var, men tenkte ikke over det da du sa vannsag... :p Tråderosjon, funker bra på kobber da? ;p Men alu eller stål, da? Er ikke så inni ekeltroverden av det gjør no;p

Lenke til kommentar

jeg bor i Oslo. Jeg skal skjære ut det detaljert mønster og jeg vil at det skal se bra ut. Derfor vil jeg ikke prøve meg på dette selv. Gjorde det med en kamerat sin og det fikk vel heller dårlig kan man si..:p Er det noen som vet om noe sted i Oslo hvor jeg kan levere inn sideveggen min hvor det ikke koster på mye??

Lenke til kommentar

Kobber er jeg ikke sikker på om de klarer siden det er kobbertråd som blir brukt til bearbeidingen men så godt som alt annet som leder strøm skulle vel gå greit. alu stål er det mest vanlige

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...