Shagma Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 I går fikk jeg min Qtek 8300 og 1 giga mini sd minnekort av merket twinmos. Alt funket fint. I dag når jeg slo på mobilen igjen finner den ikke minnekortet og jeg har prøvd å resette telefonen med og uten minnekortet i. A la dette. Kanskje noen andre her har samme telefon og minnekort? Skulle egentlig spørre om dette på windowsmobile forumet, men jeg mottar ikke registreringsmailen... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg har en i-mate SP5m, og det er jo i bunn og grunn samme telefon. Kjøpte et minnekort av merket SanDisk forleden, 512MB. Jeg skrudde av telefonen, satte inn minnekortet og skrudde på igjen, men minnekortet ville den ikke finne. Løsningen min ble å skru av telefonen, ta ut minnekortet, blåse på kontaktene (vet ikke om dette er utslagsgivende, men) å så sette inn og starte på nytt igjen. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg har en i-mate SP5m sammen med ett SanDisk miniSD-kort, spratt opp i filbehandleren med en gang. Lenke til kommentar
Shagma Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Takker for raske svar Det som er rart her er at det fungerte "out of le box" i går og jeg skrudde den av og på flere ganger og alt funket fint. Dagen etterpå finner den plutselig ikke kortet. Kontaktene i telefonen og på kortet er så godt som speilblanke... Får ringe supporten i morgen og høre om de har vært borti lignende problem, evnt. sende minnekort/telefon tilbake til komplett. Endret 8. januar 2006 av Shagma Lenke til kommentar
Shagma Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Dette er ikke lett å bli klok av... I et siste desperat forsøk på å fikse selv før jeg leverer den tilbake prøvde jeg blåse på metoden en gang til. Denne gangen med "pusse brilleglass blåse metoden". Til min store overraskelse dukket storage card opp i filemanager \o/ Det er ikke godt å si, men det må jo være det som utgjorde den lille forskjellen. Etter min tid som radiooperatør i marinen har jeg faktisk erfaring med at fuktighet kan hjelpe på dårlige kontakter og "vanskelige" koblinger (mye av utstyret kunne vel ikke akkurat kalles finelektronikk). Nå spørs det bare hvor lenge telefonen kan lese kortet og evnt. hvor trygt dataene mine er lagret der. For moro skyld kan jeg oppdatere her når jeg vet mer... Som jeg pleier å si til frustrerte brukere, PC'ens veier er uransaklige. Jeg kan visst trygt utvide det til Smartphones også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå