Gå til innhold

Bruke Nokia 3230 som fjernkontroll?


Anbefalte innlegg

Hei! Finnes det noen programmer til Nokia 3230 (symbian OS) som gjør at den kan brukes som fjernkontroll vi IR? Jeg vet om et program som heter ConrollFreak, men det er visst ment til Winamp, og bruker bluetooth. Jeg kunne trengt et program man kan få mobilen til å fungere som IR-fjernkontroll til stereo, TV, radio osv...

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psiloc Irremote er til S60 og er fjernkontroll til TV'er via IR.

 

http://www.psiloc.com/index.html?id=153

5406195[/snapback]

 

I følge siden er det bare disse telefonene den støtter:

 

Nokia 3650/3600

Nokia 3660/3620

Nokia 6260

Nokia 6600/6620

Nokia 7650

Siemens SX1

Panasonic X700

Samsung SGH-D710

 

På Nokia 3230 får man bare beskjed om at programmet ikke støttes av denne telefonen, og programmet avsluttes.

Lenke til kommentar

jeg har Psiloc ir remote, og det funker konge på min 3230... er noen ganger det ikke funker, men de fleste programmer til èn symbian s60 telefon, funker gjerne til resten :p

 

edit:

 

her er det vel egentlig det at det er IR på telefonen som har noe og si?

Endret av thaone
Lenke til kommentar
jeg har Psiloc ir remote, og det funker konge på min 3230... er noen ganger det ikke funker, men de fleste programmer til èn symbian s60 telefon, funker gjerne til resten :p

 

edit:

 

her er det vel egentlig det at det er IR på telefonen som har noe og si?

5406808[/snapback]

Selvfølgelig er det vesentlig om telefonen har IR eller ikke, men ett program fungerer ikke alltid på alle s60 telefoner selv om det fungerer på én. Forskjellige telefoner kan ha forskjellige versjoner av Symbian OS, og også forskjellige versjoner av Series 60. Derfor kan man oppleve at et program til noen s60-telefoner ikke fungerer på andre.

 

Når det gjelder IR-programmer har det også en god del og si hvor bra IR-porten på telefonen er. Noen telefoner må man holde helt inntil apparatet man skal kontrollere for at det skal fungere.

 

Og til trådstarter: Kanskje det fungerer med en annen versjon av programmet enn den du har prøvd?

Endret av CaD
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...