Gå til innhold

Ratt og pedaler til Xbox 360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig forskjelljen på Dual Vibration og Force Feedback?

5407384[/snapback]

Vibration feedback bruker samme effekter som en gamepad, fra samme vibrasjons- signalet, altså risting og vibrering, mens Force Feedback har kraftigere og mer avanserte effekter, som f.eks røsking og motstand i rattet.

 

Det der med "dual vibration" er fordi effektene lages av 2 vibrasjonsmotorer (Noe som også er tilfellet med vanlige xbox- kontrollere)

 

Har aldri testa VF- ratt, men har testa FF- ratt på PC, og hatt FF- joystick lenge(herpa nå). Uansett så er det så sinnsvakt festlig med ordentlig FF, og jeg kan tenke meg hvor tamme VF- effekter er til sammenligning...

Endret av Nymfo- Olga
Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å koble til Driving Force Pro til Xbox360? Tenkte å gjøre det en dag, men ikke akkurat nå.

5411879[/snapback]

 

Ja, har prøvet, og det skjer ikke noe. Den dukker ikke opp i dashboard, ei heller dukker det opp noen valg i PGR3. Dette synes jeg er tragisk, men håper og regner med det kommer noen tredjeparts programvare/drivere eller noe som gjør at det virker.

Lenke til kommentar
Håper det selv. Tullete å måtte ha 2 ratt liggende...

Logitech GP force rattet funker jo fett på ps2, og usb er jo usb...

 

Synes det bør komme støtte for dette.

5419904[/snapback]

 

Nå er jo dette det offisielle PS2/GT4-rattet, så jeg tviler sterkt på at det kommer støtte for det, selv om det burde det da det er støtte for det i Win.

Lenke til kommentar
Bare lurer... Hvordan funker det med kun to pedaler?

5421623[/snapback]

 

Funker flott. Ingen bilspill jeg vet om som krever at du clutcher. Noen få har støtte for clutch, men da er det valgfritt. Vet uansett ikke om et eneste bilspill til konsoll som har denne muligheten. Clutchpedal er støttet i noen hardere PC-simulatorer.

 

Når det er sagt så synes jeg ikke det rattet der ser all verden ut. Ser skranglete og usolid ut. Dyrt er det også. Ville ventet og sett hva som kommer først. I alle fall om du ikke har mulighet til å få prøvd det i en butikk.

 

Jeg vet ikke sikkert om Xbox 360 støtter skikkelig Force Feedback. Har spurt en del folk relativt høyt oppe i MS, og ingen av dem virket å ha snøring.

Lenke til kommentar

Ratt og pedaler kan ikke sammenlignes med håndkontroll, selv om håndkontrollen er bra.

 

Det blir noe helt annet uansett.

 

Jeg er eier av Driving Force Pro, og er meget fornøyd. Solid og knall bra. Det fungerer til PS2 og PC, antar det kommer til å fungere på PS3 oxo. Xbox 360'n er det store spørsmålet, som i uganspunktet ikke fungerer.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...