shakur Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Har fått et merkelig problem med maskina. Når jeg velger "starte maskinen på nytt" i windows, så avslutter den bare windows og blir stående summende med svart skjerm. Den booter altså ikke opp igjen. Av og til når jeg velger "slå av maskinen" så slår den seg ikke helt av heller, men avslutter og står og summer. Hva kan dette være? Kjører forresten W98SE Lenke til kommentar
fondus Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 hoverkort type cpu? ram? Lenke til kommentar
shakur Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 hk: soyo kt333 dragon ultra cpu: Amd t-bird 900@1000 ram: samsung ddr-pc2700 Har merket meg at den heller ikke vil restarte hvist jeg går ut av bios-instillingene. Den bare står og durer med svart skjerm. Reset knappen virker ikke, må skru av og deretter på. (reset knappen virker ellers) Lenke til kommentar
shakur Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 jeg hra helt forskjellige komponenter i forhold til deg, men jeg hadde et helt likt problem en gang. det viste seg at et PCI kort (i mitt tilfelle lydkortet) som "hindret" maskinen i å boote. ta ut alt du har av pci kort og prøv noen restarter og se om det forbedrer seg. det gjordet det hos meg. Lenke til kommentar
ols Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 skjer det samme om du stenger alt rasket som surrer og går i bakgrunnen? avslutt alt på listen du får opp når du trykker ctrl-alt-del, untatt explorer, og se om det hjelper. Hvis det er tilfelle, så: 1.kutt ut det du ikke behøver av disse tingene. 2. gå manuelt gjennom det resterende for å finne hvilket program som lager problemer. (anbefales: last ned og installer enditall) Hvis det ikke er tilfelle, så ta en grundig opprydding på harddisken (tøm temp.internett.files fra options i IE og velg delete offline content) og kjør defrag og scandisk. Hvis problemet består, så er det nok et problemet mange har hatt med w98, og du finner løsningen på microsoft sine nettsider et eller annet sted. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Fant feilen! Det var pga den beskjedne overklokkinga mi (900@1000). Satte på normal hastighet, så nå restarter det som bare det. Skikkelig dårlig at den ikke greide 100mhz en gang, prøvde også med høyere og lavere vcore, men men.... Takk for hjelpa uansett! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå