Gå til innhold

Hardware.no: Er norshopper.no en del av HW-nettverket?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eller skjer det uten lov?
Copyright 2005 Moss-avis.no

Copyright 2005 Norshopper.no

Copyright 2005 Kvinneguiden.no

Copyright 2005 Sb.no

Jeg har aldri gitt Hardware Online AS eller de overstående tillatelse til bruk av mine erfaringer utenfor HW-nettverket. Dette er vel en tjeneste dere selger og får en fin fortjeneste av? Skjerp dere.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri gitt Hardware Online AS eller de overstående tillatelse til bruk av mine erfaringer utenfor HW-nettverket. Dette er vel en tjeneste dere selger og får en fin fortjeneste av? Skjerp dere.

5406315[/snapback]

Det står da vel ingen plasser om begrensninger eller hva hw-nettverket kan gjøre med kommentarene de får inn ? ikke så jeg har sett ihvertfall..
Lenke til kommentar

Ja, tenke seg til at HW.no skal kunne tjene penger på en tjeneste som både du og alle andre her kan bruke helt gratis, og som er til stor hjelp når man skal gå til innkjøp av dippedutter og annet snacks.

Jeg synes det er flott hvis man kan gi brukerne en nyttig tjeneste og samtidig tjene penger på det.

Du ble medlem av HW.no på deres betingelser. Du har ingen rett til å diktere hvordan HW.no skal bruke dataene som du av fri vilje legger inn her.

Hvis du ikke kan akseptere dette, tough luck. Men du har bare deg selv å skylde.

Lenke til kommentar
Det står da vel ingen plasser om begrensninger eller hva hw-nettverket kan gjøre med kommentarene de får inn ?
Joda, for forumet så har vi dette: Ved å skrive innlegg på forumet gir du Hardware Online AS og/eller søsternettsteder en evigvarende rett til å bruke innlegget slik de ønsker uten vederlag, så lenge det blir angitt opphavsperson og opphavssted til innlegget.

For Prisguiden så finnes det ingen slik avtale og da er det bestemmelsene i Åndtverksloven som gjelder.

Du ble medlem av HW.no på deres betingelser. Du har ingen rett til å diktere hvordan HW.no skal bruke dataene som du av fri vilje legger inn her.
Betingelsene har faktiskt blitt endret etter at jeg ble medlem. Selv om Prisguiden er laget av HW.no så er det ikke forumets retningslinjer som gjelder der.

Selv om tre av disse fire portalene samt Hardware Online AS er underlagt Orkla, så kan de ikke gjøre som de vil. Slik det fremstår nå så har jeg lagt inn brukererfaringer i de andre portalene, noe som ikke er tilfelle.

Utrolig at HW ikke har lært, var en ganske lang diskusjon om dette i forbindelse med endringen av retningslinjene for forumet. REF: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=387847

Har ingen ting å utsette på det HW-nettverket får til om det er gratis eller ikke, men da må det som gjøres etter de spillereglene som finnes.

Lenke til kommentar
Det står da vel ingen plasser om begrensninger eller hva hw-nettverket kan gjøre med kommentarene de får inn ?
Joda, for forumet så har vi dette: Ved å skrive innlegg på forumet gir du Hardware Online AS og/eller søsternettsteder en evigvarende rett til å bruke innlegget slik de ønsker uten vederlag, så lenge det blir angitt opphavsperson og opphavssted til innlegget.

For Prisguiden så finnes det ingen slik avtale og da er det bestemmelsene i Åndtverksloven som gjelder.

5407668[/snapback]

Ja, men var det ikke det jeg sa ? Glemte riktignok å spesifisere hva jeg mente, men for prisguiden står det altså ingenting om hvem som har rett til hva.

EDIT : Men må jo si meg enig i at enkelte av de tingene som skjer her er litt på kanten.

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Det er ingen som tvinger deg til å bruke gratistjeneste du tilbys her. Hvis du ikke er fornøyd med tjenesten kan du dra et annet sted. Eller du kan til og med kun holde deg til å lese, og på den måten dra nytte av denne gratistjenesten uten at du trenger å bidra med noe tilbake.

Lenke til kommentar

Copyright 2005 Sb.no

5406315[/snapback]

Finner du noe kjent her ? ;)

Resultater 1 - 10 av ca. 330 for Carlo Albrigtsen. (0.87 sekunder)

http://www.google.com/search?sourceid=navc...arlo+Albrigtsen

Lenke til kommentar

Copyright 2005 Sb.no

Jeg har aldri gitt Hardware Online AS eller de overstående tillatelse til bruk av mine erfaringer utenfor HW-nettverket.

Når du legger inn en erfaring som du ønsker å dele med andre lesere gjør du denne tilgjengelig for alle på internett. Så lenge vi presenterer din erfaring på en slik måte at dine meninger blir formidlet videre i samme form som du selv har oppgitt kan jeg ikke se at vi har gjort noe galt. På nettet er det slik at informasjon enkelt kan presenteres på mange ulike måter, og det er dette vi har benyttet oss av når vi har latt Norshopper, Kvinneguiden og Sandefjord Blad presentere prisguidens innhold til sine lesere. Prisguide-tjenesten er fortsatt nøyaktig den samme, og innholdet brukes på akkurat samme måte som på de andre nettsidene.

Hvis du skulle reagert på noe måtte det i tilfelle være at Google også viser din erfaring på sine sider - til tross for at du neppe har gitt dem noen tillatelse til det:

http://64.233.183.104/search?q=cache:Z1lo-...lbrigtsen&hl=no

Dette er vel en tjeneste dere selger og får en fin fortjeneste av? Skjerp dere.

Vi selger ikke tjenesten, men inntektene av klikkene som leserne på partnersidene generer deles mellom oss og partnersiden. Igjen, flere lesere betyr flere erfaringer og større muligheter for oss å forbedre og videreutvikle prisguiden som en brukervennlig og nyttig tjeneste for alle.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jøss å folk hisser seg opp for slikt da. Utrolig stutte folk. Det er jo allerede gratis her, så hvorfor ikke "spre" møkka? Hvis dere er sååå redde for "egne erfaringe" så slutt å skriv da vel. Syns det iallefall er greit at mine erfaringer blir spred til flest mulig jeg da...

Lenke til kommentar
Jøss å folk hisser seg opp for slikt da. Utrolig stutte folk. Det er jo allerede gratis her, så hvorfor ikke "spre" møkka? Hvis dere er sååå redde for "egne erfaringe" så slutt å skriv da vel. Syns det iallefall er greit at mine erfaringer blir spred til flest mulig jeg da...

5409342[/snapback]

Det er nok misunnelse som driver akkurat dette tilfellet :roll:

Folk vil ha en del av kaken skjønner dere, og det er mange som er litt misunnelig på hw-nettverkets store inntjening..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...