banponjai Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg har selv en Dell Latitude X1, som jeg er veldig fornøyd med Nå vil min datter ha en maskin og syns jo min er fin, men prisen er ikke så fin. Så spm er om det finnes noen maskiner tilnærmet i vekt/størrelse som X1 men til halve prisen? Ca 6 tusen kroner. Følger malen her: Hva skal du bruke maskinen til? Surfe, Msn, Spille musikk, lekser, typisk jente 16 år uten spill innteresse. Hvilke krav stiller du til maskinen? Minst mulig skjerm for å få minst mulig maskin. Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? Fysiske mål, minst mulig. Andre krav: Må ha WLAN innebygd. Forventer ikke å få en X1 til denne prisen, men det finnes vel noen små lette maskiner på markedet? På forhånd takk for forslag. Lenke til kommentar
fose Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Dessverre synes de små og nette bærbare å være dyrere enn de større. De billigste jeg har sett som kan kalles ultraportable (under 2 kg) er Packard Bell A5560 med 13,3¨skjerm (selges hos Expert) til kr. 7 990,- og Ibook (Mac) G4 med 12¨skjerm fra kr. 8 890,-. Med 14,1¨skjerm kan du få en bærbar godt under kr. 6 000,- (f.eks. Dell Inspiron 1300. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 En ibook tror jeg nok vil falle i smak for henne. Ikke den mest portable maskinen men noe som appelerer til de uten særlig innblikk i dataverden da de er relativt enkle i bruk + design. (Det får da heller være en annen sak at det ikke er en super bærbar pga. hvor mye den tåler etc) [Asus står vel for produksjonen av disse] Lenke til kommentar
banponjai Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 En iBook tror jeg nok ville falle i smak. Men den har jo Mac os. Jeg har aldri vært borti Mac os, vil jeg finne igjen alt på samme vis som Windows? Må jo sette opp maskinen til å komme på det trådløse nettet osv. Hva med Msn, kan det lastes ned å kjøres på et Mac os? Ellers så er jo selvsagt en Dell et alternativ. Da blir det nr 3 Dell i huset... Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvis MSN (messenger, antar jeg) er et sentralt bruksområde, og du dessuten ikke har peiling på mac, bør du styre unna iBook. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Finnes utallige MSN Messenger-klienter for OS X, bl.a har Microsoft selv en også. Riktignok er denne langt fra like bra som Windows-versjonen, men den fungerer. Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Tror ikke ibook'en er under 2kg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå