Gå til innhold

Anbefaling til liten bærbar til surfing.

Anbefalte innlegg

Jeg har selv en Dell Latitude X1, som jeg er veldig fornøyd med :D Nå vil min datter ha en maskin og syns jo min er fin, men prisen er ikke så fin.

Så spm er om det finnes noen maskiner tilnærmet i vekt/størrelse som X1 men til halve prisen? Ca 6 tusen kroner.

Følger malen her:

Hva skal du bruke maskinen til? Surfe, Msn, Spille musikk, lekser, typisk jente 16 år uten spill innteresse.

Hvilke krav stiller du til maskinen? Minst mulig skjerm for å få minst mulig maskin.

Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? Fysiske mål, minst mulig.

Andre krav: Må ha WLAN innebygd.

Forventer ikke å få en X1 til denne prisen, men det finnes vel noen små lette maskiner på markedet?

På forhånd takk for forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre synes de små og nette bærbare å være dyrere enn de større. De billigste jeg har sett som kan kalles ultraportable (under 2 kg) er Packard Bell A5560 med 13,3¨skjerm (selges hos Expert) til kr. 7 990,- og Ibook (Mac) G4 med 12¨skjerm fra kr. 8 890,-.

Med 14,1¨skjerm kan du få en bærbar godt under kr. 6 000,- (f.eks. Dell Inspiron 1300.

Lenke til kommentar

En ibook tror jeg nok vil falle i smak for henne.

Ikke den mest portable maskinen men noe som appelerer til de uten særlig innblikk i dataverden da de er relativt enkle i bruk + design. (Det får da heller være en annen sak at det ikke er en super bærbar pga. hvor mye den tåler etc)

[Asus står vel for produksjonen av disse]

Lenke til kommentar

En iBook tror jeg nok ville falle i smak. Men den har jo Mac os. Jeg har aldri vært borti Mac os, vil jeg finne igjen alt på samme vis som Windows? Må jo sette opp maskinen til å komme på det trådløse nettet osv. Hva med Msn, kan det lastes ned å kjøres på et Mac os?

Ellers så er jo selvsagt en Dell et alternativ. Da blir det nr 3 Dell i huset...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...