Gå til innhold

Litt case-mod hjelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Legg europrisen i glohett varmt og du slipper det at den er så tynn! :)

Biltema lakken er utrolig god!

5417656[/snapback]

Vil det si bil lakk eller hobbylakken?

 

Kjøpte Hobbylakk:

 

*Svart (Utpå kabinettet)

*Hvit (Tenkte å prøve med hvit inni, hva suns dere?)

*Klarlakk

 

Dyr grunning har jeg fra før.

Lenke til kommentar
Forsterkede kutteskiver fo Dremel finner du på Clas Ohlson og andre plasser der det selges Dremel-tilbehør. :) Tror det var 95,- jeg betalte for en pakke med 5 skiver på CO.

 

Colorworks lakken på Europris er billig, litt tynn, men ellers fin.

5417308[/snapback]

Mener du diamant skiver?

Kjøpte en pakke en gang, dyre, gråe noen. De fynket ok, men kan ikke akuratt kutte store deler i kabinettet mitt pga harddt metall.

 

I Viftehullene gjør jeg:

Først borre hull rundt dn oppmerkede rundingen.

Så bruker jeg dremelen med diamantskiver for å kutte rundingen helt av.

Så bruker jeg halvrund fil, å pusser vekk taggene.

Så kan jeg bruke smargelpapir til siste finnish, for å få fine kanter?

Lenke til kommentar
5mm synes jeg er litt drøyt og bruke 5mm plexi, 3mm holder i mengder. 10k i pc blir rått, håper på worklog!

5421492[/snapback]

Ja skal gå for 3mm.

Etter jeg leste litt på guider:)

Ja 10 000 på cpu skjermkort ram å Hk, + 4000 på vannkjøling, blir digg d :)

 

Men det med worklog, vet ikke helt jeg :p

Får c om jeg lager worklog. Men hva om jeg gjør jobben, tar bilder etterhvert osv, å poster alt etter på, med tekst under hvert bilde? Skal det postes her i Case Mod da?

Eller er det forsatt worklog?

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Forsterkede kutteskiver fo Dremel finner du på Clas Ohlson og andre plasser der det selges Dremel-tilbehør. :) Tror det var 95,- jeg betalte for en pakke med 5 skiver på CO.

 

Colorworks lakken på Europris er billig, litt tynn, men ellers fin.

5417308[/snapback]

Mener du diamant skiver?

Kjøpte en pakke en gang, dyre, gråe noen. De fynket ok, men kan ikke akuratt kutte store deler i kabinettet mitt pga harddt metall.

 

I Viftehullene gjør jeg:

Først borre hull rundt dn oppmerkede rundingen.

Så bruker jeg dremelen med diamantskiver for å kutte rundingen helt av.

Så bruker jeg halvrund fil, å pusser vekk taggene.

Så kan jeg bruke smargelpapir til siste finnish, for å få fine kanter?

5417920[/snapback]

 

Nei, vanlige svarte kutteskiver med et forsterkende rutenett av glassfiber. Diamantkutteskiver brukes på stein, glass og lignende.

Hvis du skal skjære ut et stort vindu kan du bruke vinkelsliper, men du bør være ganske stødig på hånden, og øvd litt på forhånd.

Lenke til kommentar
Forsterkede kutteskiver fo Dremel finner du på Clas Ohlson og andre plasser der det selges Dremel-tilbehør. :) Tror det var 95,- jeg betalte for en pakke med 5 skiver på CO.

 

Colorworks lakken på Europris er billig, litt tynn, men ellers fin.

5417308[/snapback]

Mener du diamant skiver?

Kjøpte en pakke en gang, dyre, gråe noen. De fynket ok, men kan ikke akuratt kutte store deler i kabinettet mitt pga harddt metall.

 

I Viftehullene gjør jeg:

Først borre hull rundt dn oppmerkede rundingen.

Så bruker jeg dremelen med diamantskiver for å kutte rundingen helt av.

Så bruker jeg halvrund fil, å pusser vekk taggene.

Så kan jeg bruke smargelpapir til siste finnish, for å få fine kanter?

5417920[/snapback]

 

Nei, vanlige svarte kutteskiver med et forsterkende rutenett av glassfiber. Diamantkutteskiver brukes på stein, glass og lignende.

Hvis du skal skjære ut et stort vindu kan du bruke vinkelsliper, men du bør være ganske stødig på hånden, og øvd litt på forhånd.

5422875[/snapback]

Vinkelsliper til runde hjørner også :S ?

Hva er det folk bruker da til vanlig?

Trodde det var stikksag.

Lenke til kommentar
Vinkelsliper er ikke og anbefale da det nesten garantert vil kjøre platen varm. trengs noe trening med vikelsliper for og få det pent! 2/3 lag maskeringsteip og stikksag er det mest vanlige for og sete inn vindu eller andre store hull. bare husk blad til metall så :)

5423236[/snapback]

Først merkerer jeg, så 3 lag med maskeringsteip, så merkerer jeg på ny, så sager jeg ?

 

Våtslipepapir, hvordan fyngerer det ? Bruke vann eller no?

Kjøpte ekstra fin, altså 400, men når jeg prøvde å pusse vekk lakken, så merka jeg at det kommer til å ta en SYK tid :p er det normalt med 400 ?

 

Edit: Sorry for repetering av postene mine, er pga hw.no serveren.

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

Først merkerer jeg, så 3 lag med maskeringsteip, så merkerer jeg på ny, så sager jeg ?

Det skulle gå greit 3 lag er kanskje litt overkill, er bare for og beskytte laken mot ripper egentlig. Men siden du har planer om og lake så er det ikke nødvendig.

Du trenger ikke fjerne laken bare puss over med pussepapir så den nye laken får noe og bitte i!

 

Edit: bort med noen leifur

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar

Skal du pusse ned lakken burde du kanskje begynne sånn:

 

-p60 (Hvis du har dype riper du vil bli kvitt, er ikke nødvendig)

-p120

-p180

-p2--

-p400

-p600

-p1200(hvis du vil, er ikke helt nødvendig, men du får bedre resultat jo finere papir du bruker. Du kan godt bruke helt opptil 2000 :) )

 

Men skjønte ikke helt hvorfor du skulle markere før du hadde på maskering også markere på nytT?

Lenke til kommentar

Syns du har repetert deg selv endel ganger (to da) nå, svar:

ja

det funker fint :p hehe, du dypper/har på en grei mengde med vann på og pusser. Anbefaler å bruke sånn som jeg satt opp her.

ja

det er greit, ville gått for litt finere til finishen, også grovere til å begynne med for å få finest finish.

Det er normalt hvis du begynner med så fint ja :p Derfor jeg sier du skal ta litt grovere, 120/180 elns.

 

Skal du pusse ned lakken burde du kanskje begynne sånn:

 

-p60 (Hvis du har dype riper du vil bli kvitt, er ikke nødvendig)

-p120 (Trenger vel egentlig ikke denne heller, bare hvis du begynte med p60)

-p180

-p2--

-p400

-p600

-p1200(hvis du vil, er ikke helt nødvendig, men du får bedre resultat jo finere papir du bruker. Du kan godt bruke helt opptil 2000 :) )

Lenke til kommentar
Syns du har repetert deg selv endel ganger (to da) nå, svar:

ja

det funker fint :p hehe, du dypper/har på en grei mengde med vann på og pusser. Anbefaler å bruke sånn som jeg satt opp her.

ja

det er greit, ville gått for litt finere til finishen, også grovere til å begynne med for å få finest finish.

Det er normalt hvis du begynner med så fint ja :p Derfor jeg sier du skal ta litt grovere, 120/180 elns.

 

Skal du pusse ned lakken burde du kanskje begynne sånn:

 

-p60 (Hvis du har dype riper du vil bli kvitt, er ikke nødvendig)

-p120 (Trenger vel egentlig ikke denne heller, bare hvis du begynte med p60)

-p180

-p2--

-p400

-p600

-p1200(hvis du vil, er ikke helt nødvendig, men du får bedre resultat jo finere papir du bruker. Du kan godt bruke helt opptil 2000 :) )

5424013[/snapback]

F***, det med repeteringen, 3 gang det skjer, får opp en feil mld fra hw.no om at det er problemer med serveren deres... Sorry. Så forsvinner posten jeg har laget, så lager jeg ny, å da ser jeg senere at jeg har postet 2...

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Max 100,- for en grei kutter, og speil får man jo i valgfrie størrelser hos glassmesteren.

 

Opp til hver enkelt person's lommebok!

5442906[/snapback]

Hm stemmer.

Men da kan jeg vell bare måle opp, f.eks 20*40, så kutter dem for mg ?

Så slipper jeg å kjøpe kutteren.

Men har du peil på speil priser ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...