howzer Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg driver og kikker litt på forskjellige bærbare videospillere som man kan ha med seg på bussen, eller koble til TVen for å se filmer der. Det er visst veldig mye forskjellig der ute, så jeg tenkte at noen her kanskje hadde tips. Mine krav til en slik spiller: - Minst 3 timer batteritid med video - Må støtte DivX, XviD (og kanskje AC3 for lyd i filmer, siden den brukes mye) - Må kunne kobles til TV - Må ikke hakke under avspilling av f.eks. en DVD konvertert til 1,4 GB XviD siden den skal kobles til TV - Overføring av filer via USB 2.0 eller Firewire Ellers er det vel greit med minst 20 GB harddisk, og opptaksmuligheter fra TV (i god kvalitet) er et pluss. Skjermen bør heller ikke være for liten. Jeg har sett på Archos-maskinene, men Archos AV4XX hakker visst av og til under avspilling, og Gmini har litt liten skjerm... Finnes den perfekte spiller for meg? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg tar forresten gjerne imot tips hvis det er flere ting jeg bør tenke på i forbindelse med kjøp av bærbar videospiller. Er det funksjonalitet slike bør ha, og er det ting jeg bør unngå? Lenke til kommentar
thobben Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg tar forresten gjerne imot tips hvis det er flere ting jeg bør tenke på i forbindelse med kjøp av bærbar videospiller. Er det funksjonalitet slike bør ha, og er det ting jeg bør unngå? 5405557[/snapback] Trådløst nett hadde vært kult... Jeg er også på jakt etter en bærebar multimediaspiller. Det jeg har endt opp med er enten Creative Zen Vision, eller Archos AV 500. Archos har mulighet for opptak av tv, mens Creativen har mulighet for opptak av radio. Ellers er de relativt "like"? Tror det blir AV500'en men har ikke funnet noen som selger denne i Norge. Ser at Amazon.com har den, men vet ikke om jeg ønsker å kjøpe den derifra. Noen som har erfaring med Amazon? howzer: Er det noen modell du har plukket ut som favoritt enda? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Tror det blir AV500'en men har ikke funnet noen som selger denne i Norge.Ser at Amazon.com har den, men vet ikke om jeg ønsker å kjøpe den derifra. Noen som har erfaring med Amazon? 5420128[/snapback] Jeg gikk for Creative Zen Vision denne uken! Bestilte den fra ebay.com. Skal skrive en meget grundig test når den ankommer Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har sett på Archos-maskinene, men Archos AV4XX hakker visst av og til under avspilling, og Gmini har litt liten skjerm...5405525[/snapback] lHakker Archos AV400? Når da? Har en Archos AV420 og har spilt video og MP3 på den i 10 mndr. Den hadde problemer med synkronisering av bilde og lyd i Xvid-formatet, men en software-update fikset det for et halvt år siden. Jeg er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har sett på Archos-maskinene, men Archos AV4XX hakker visst av og til under avspilling, og Gmini har litt liten skjerm...5405525[/snapback] lHakker Archos AV400? Når da? Har en Archos AV420 og har spilt video og MP3 på den i 10 mndr. Den hadde problemer med synkronisering av bilde og lyd i Xvid-formatet, men en software-update fikset det for et halvt år siden. Jeg er veldig fornøyd. 5420248[/snapback] Min Hakket bitte bitte litt av_og_til. Den ble ødelagt i Posten så jeg fikk 4000kr i erstattning. Håper og tror Vision er noe bedre med tanke på skarpheten på skjermen. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 OK, men da har vi jo avdekket en mulig (kanskje til og med sannsynlig) årsak til hakkingen. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Dette med hakking på AV400-490 er bare noe jeg leste et eller annet sted. Hvis dette ikke er tilfelle, eller hvis en oppdatering av firmwaren fikset det, så er jo det flott Jeg har nå begynt å sterkt vurdere Archos AV500. Den er tilgjengelig fra databutikken.com, som vel leverer til Norge. De har både 100GB-utgaven og 30GB-utgaven. Frakt og postoppkrav kommer på mellom 100 og 150 kroner ser det ut til. Men jeg er fortsatt litt usikker... Den støtter nemlig ikke AC3, noe som er veldig vanlig i dag. Så da må man eventuelt konvertere lyden i videosnutten til MP3 selv, og jeg vet ikke hvor enkelt det er. Dessuten støtter den visst ikke alle XviD-filmer. Man må bruke "simple profile" eller noe slikt, og jeg vet ikke hvor vanlig dette er. Noen som vet? AV700 ser forresten rå ut, men den er altfor stor for min smak. Jeg vil tross alt ha noe som er en smule portabelt moskus, hva med å skrive en liten review av AV420 da? Plusser og minuser, osv. Den er antakelig litt billigere enn AV500, så den er fortsatt med i vurderingen. Ser frem til brukertesten av Creative Zen Vision fra Zevs_! Archos AV500 og Creative Zen Vision fikk begge beste karakter i TV2 Hjelper Deg sin test av multimediaspillere. AV700 fikk sisteplass, selv om andre tester har gitt den god karakter. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 moskus, hva med å skrive en liten review av AV420 da? Plusser og minuser, osv. Den er antakelig litt billigere enn AV500, så den er fortsatt med i vurderingen. Ser frem til brukertesten av Creative Zen Vision fra Zevs_! 5421331[/snapback] Zevs store test av Archos AV420 Se der du. Testen av Vision blir i samme duren. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Ah! Den hadde jeg faktisk lest også Kanskje var det derfra jeg husket noe om hakking/lagging? "Skjermen leverer heller ikke mer en 30f/s noe som jeg synes er i minste laget. Ettersom du ser i enkle filmer eller scener at det "lagger" litt, men ikke betydelig mye." Fikk du testet TV-funksjonen (avspilling og opptak)? Dette er nemlig en av de tingene jeg kommer til å bruke enheten mest til. Mye bedre å spille av filmer fra denne så man slipper reklamen og maset som alltid er på DVDer. Og så kommer jeg til å bruke den på reiser og slikt. Det eneste av minusene dine som kanskje "plager" meg litt er at det er litt uskarpt bilde. Lurer på hvordan AV500 og Creative Zen Vision er på dette området. Artig at det bare kom på 2200 kroner fra eBay (USA?)! Ser at det er en som er "authorized seller" av Archos-produkter, sier han, og han selger AV500: http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZnetdogz Lenke til kommentar
howzer Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 http://stores.ebay.com/Netdogz-Discount-Electronics Hvor mye kom frakt og toll og slikt på, forresten? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ah! Den hadde jeg faktisk lest også Kanskje var det derfra jeg husket noe om hakking/lagging? "Skjermen leverer heller ikke mer en 30f/s noe som jeg synes er i minste laget. Ettersom du ser i enkle filmer eller scener at det "lagger" litt, men ikke betydelig mye." Fikk du testet TV-funksjonen (avspilling og opptak)? Dette er nemlig en av de tingene jeg kommer til å bruke enheten mest til. Mye bedre å spille av filmer fra denne så man slipper reklamen og maset som alltid er på DVDer. Og så kommer jeg til å bruke den på reiser og slikt. Det eneste av minusene dine som kanskje "plager" meg litt er at det er litt uskarpt bilde. Lurer på hvordan AV500 og Creative Zen Vision er på dette området. Artig at det bare kom på 2200 kroner fra eBay (USA?)! Ser at det er en som er "authorized seller" av Archos-produkter, sier han, og han selger AV500: http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZnetdogz 5421478[/snapback] Muligens det, ja. Det var i fra USA, ja. Du finner nok billigere Archos spillere en det. Synes ikke den var spesielt billig heller. Noe "authorized seller" av Archos-produkter" tviler jeg på han er. Uansett, det er verdensgaranti på Archos produkter. Samme med Creative. Så fabrikkgarantieen gjelder fortsatt ved kjøp på eBay. Lenke til kommentar
thobben Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Men jeg er fortsatt litt usikker... Den støtter nemlig ikke AC3, noe som er veldig vanlig i dag. Så da må man eventuelt konvertere lyden i videosnutten til MP3 selv, og jeg vet ikke hvor enkelt det er. Dessuten støtter den visst ikke alle XviD-filmer. Man må bruke "simple profile" eller noe slikt, og jeg vet ikke hvor vanlig dette er. Noen som vet? Er det bare Creative Zen Vision som støtter AC3? Ikke AV420 heller? Jeg har jo en haug med videosnutter, så det er jo sjipt om det ikke kommer med lyd på alle... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg tror hverken Archos eller Creative støtter AC3. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Bare nevner at AV400 har kortleser og opptaksfunksjon... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Bare nevner at AV400 har kortleser og opptaksfunksjon... 5423397[/snapback] Hehe, det står forøvrig i testen min også. Lenke til kommentar
thobben Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Da ble det AV 500'en.... Detta blir gøy :-) Lenke til kommentar
howzer Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 AV500! Hvor kjøpte du den, hva kom det på totalt, og hvordan er den i bruk? Lenke til kommentar
thobben Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Bestilte den på Archos sine web sider. Koster 749 euro + ukjente avgifter. Kanskje ikke så drita billig, men det får heller gå Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Bestilte den på Archos sine web sider.Koster 749 euro + ukjente avgifter. Kanskje ikke så drita billig, men det får heller gå 5432647[/snapback] Oisann, Det blir sykt dyrt! 6,049.12 NOK + moms (24%) = 7440NOK. Hadde sikkert fått den til rundt 3000kr på ebay.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå