teekej Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hei. Jeg begynte å lure på dette. siden ps3 skal ha blue-ray disker. Xbox 360 utviklerne får mye mindre plass til innhold, teksturer og slikt enn ps3 får. Tenker på RPG sjangeren på ps3 får mye større verdener på spillene enn x360. Dette gjelder egentlig alle sjangerene. ALLE SPILLENE BLIR MINDRE PÅ XBOX 360. Blir ikke x360 utkonkurert da? Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Joda, verdene kan bli størrere på PS3, men grafikken kan nok ikke det. Greit nok, PS3 har Cell CPU'n, men hva hjelper det når grafikkdelen til PS3 og Xbox 360 er nogså like, og vil nok komme med det samme.. Lenke til kommentar
teekej Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 ok. Jeg har x360 selv. Liker RPG spill godt og venter på Oblivion. men det hadde jo vert bedre med dobbelt så store verdener Må kjøpe ps3 også når den tid kommer. Lenke til kommentar
eaXoN Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 hvis det blir et stort problem med liten plass kan jo de bare bruke 2 dvder Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Skjønner ikke helt hva dere mener med at PS3 vil få større verdener enn Xbox360 bare på grunn av at den har større lagringskapasitet på platene. Akkurat det har vel heller lite sammenheng. Oblivion ser da fint ut til å gå inn på en DVD plate. Oblivion skal være rundt 140% større enn Morrowind som var igjen langt større enn GTA San Andreas. Trenger det være så enormt mye større? Jeg trur dere misforstår det her med lagringskapasitet og spill. Det kommer helt ann på hvor bra utvikleren utnytter plassen de har tilrådighet. Og la oss ta et eksempel. Si Oblivion skulle blitt gitt ut på PS3 på en blu-ray plate, og de skulle utnyttet blu-ray plata til det fulleste og fylt den opp med teksturer med mye høyere oppløsning enn Xbox360, og fremdeles skulle beholdt alle detaljene som er i Xbox360 versjonen. Tror du det ville gått på en så og si lik maskin? Nei, den hadde rett og slett ikke greid å behandle det, og ville hakket og stammet sånn at du kunne like godt sett på et slideshow med bilder på gamespot istedenfor å spilt det. Satt litt på spissen men jaija, hvis dere forventer å se spill på 50 gb så tror jeg dere bør sette dere ned å tenke igjen. Alle problemene med disse store platene kommer de som skal lage spillene for PS3 til å sitte med, produksjon og opplag av spillene vil være dyrere enn noensinne, og utvikling for et heller vanskelig system å utvikle for vil kjøre kostnader i taket for utviklere. Tror sony har tenkt litt for mye på hestekrefter og litt for lite på praktiske ting. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 hvis det blir et stort problem med liten plass kan jo de bare bruke 2 dvder 5405849[/snapback] Huff! Nå fikk jeg flashbak til Amiga 500, 1 floppydrive og Maniac Mansion over 2 disketter. Det var mye swapping det. Spillet alene fikk meg til å investere i ekstra floppy-drive. Håper vi slipper noen form for swapping av dvd-er i framtiden. Jeg makter det ikke. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 hvis det blir et stort problem med liten plass kan jo de bare bruke 2 dvder 5405849[/snapback] Huff! Nå fikk jeg flashbak til Amiga 500, 1 floppydrive og Maniac Mansion over 2 disketter. Det var mye swapping det. Spillet alene fikk meg til å investere i ekstra floppy-drive. Håper vi slipper noen form for swapping av dvd-er i framtiden. Jeg makter det ikke. 5405922[/snapback] Du trenger virkelig ikke gå så enormt langt tilbake i tid. Både Final Fantasy X og Resident Evil 4 (GC vel å merke) kom på 2 plater. Ingen fikk dårlig kritikk av den grunn. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 hvis det blir et stort problem med liten plass kan jo de bare bruke 2 dvder 5405849[/snapback] Huff! Nå fikk jeg flashbak til Amiga 500, 1 floppydrive og Maniac Mansion over 2 disketter. Det var mye swapping det. Spillet alene fikk meg til å investere i ekstra floppy-drive. Håper vi slipper noen form for swapping av dvd-er i framtiden. Jeg makter det ikke. 5405922[/snapback] Du trenger virkelig ikke gå så enormt langt tilbake i tid. Både Final Fantasy X og Resident Evil 4 (GC vel å merke) kom på 2 plater. Ingen fikk dårlig kritikk av den grunn. 5405955[/snapback] Final Fantasy X kom på èn plate... Men tror det var med en Bonusplate eller noe. Trengte ikke denne for å spille FFX Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Final Fantasy X kom på èn plate... Men tror det var med en Bonusplate eller noe. Trengte ikke denne for å spille FFX 5405990[/snapback] Ah. Devil May Cry 2 vet jeg ihvertfall kom på 2 plater. Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Final Fantasy X kom på èn plate... Men tror det var med en Bonusplate eller noe. Trengte ikke denne for å spille FFX 5405990[/snapback] Ah. Devil May Cry 2 vet jeg ihvertfall kom på 2 plater. 5406130[/snapback] Ja, men det blir ikke det samme som for eksempel Resi 4 på GC, ettersom i DMC 2 så er det en disk for hver person man spiller som. Man måtte ikke bytte disk for å fortsette historien. Lenke til kommentar
AltTrombone Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Har ikke blue ray bare med lagring av filmer? Altså kan Blue ray inneholde like mye spillinfo som DVD. Dog har PS3 og blue ray en fordel på Prerender videoer i spill. Eller er jeg helt på viddene her? Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Har ikke blue ray bare med lagring av filmer? Altså kan Blue ray inneholde like mye spillinfo som DVD. Dog har PS3 og blue ray en fordel på Prerender videoer i spill. Eller er jeg helt på viddene her? 5406339[/snapback] Det er vel akkurat det som er den største fordelen med blu-ray, du har plass til masse massevis av pre-render videoer. Det er dette som tar mest plass av alt, og jeg tror igrunn at vi mest sannsynlig kommer til å se mye av dette i begynnelsen, men det er svært kostnadsfullt å lage disse pre-render videoene også, og de gjør rett og slett ikke så mye for gameplayet, bortsett fra i rollespill av typen final fantasy hvor de spiller sin egen rolle. Men andre jeg ser ikke helt hvordan så mange andre typer spill enn det skal gagne så mye på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå