cybervision_ Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Pga at det er litt greiere med bærbar har jeg tenkt på å selge min stasjonære PC. Hva ville dere si er en grei pris for denne? Asus A8N sli Premium - heatpipe AMD Opteron 148 (som går uten å blunke på 3.0 ghz) m/Zalman 7700 2048 MB Ram OCZ (2-2-3-8 tror jeg det er) W-lan kort POV 7800 GT m/Zalman Kjøling Aopen kabinett H600B med 350 W Fortron PSU Audigy2 Nec DVD RW + Pioneer DVD Evnt med Raptor 74 GB 10 000 Rpm HD Alt utenom DVD+lydkort er 1 MND GAMMELT Hva er en fornuftig pris på dette? Endret 8. januar 2006 av cybervision_ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 7-8000 ca. NB! lurt å klokke ned cpu før salg! (om du legger til nyprisen vil det være lettere å si det sånn på sparket..) Lenke til kommentar
unwill Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hvor gammel er komponentene? (garanti igjen?). Virker som en god maskin og er vel verdt over 8000 (ink raptoren). Hvilken kabinett og PSU? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Det står i innlegget hvor gammelt alt er, men for å være nøaktig så tror jeg den startet 8 desember kl. 16 for første gang. Raptoren var ny i mai. Ny pris på alt var litt over 11K med rubbel og bit. Jeg hadde tenkt meg ca 9-10K, men har ikke fått mange henvendelser, lurer på om jeg er helt på bærtur. Selger ikke under 9K, så hvis den er verd under det beholder jeg den, er jo en super maskin, nesten vemodig å innse at en bærbar passer meg mye bedre. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 du kan ikkje mene å selge en maskin over 9k som koster 11k ny, hvem tror du gidd det egentlig=? brukt hardware er brukt hardware, og synker i pris ekstremt uansett om det er mega gode komponenter, det er bare å innse det. mulig at en dum idiot som ikkje har peiling på PC kan kjøpe den for over 9k men det er eneste utveg. Lenke til kommentar
blackout80 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Ja du burde vel få 9000,- for den der!! er jo en skikkelig bra pc!! det er jo likt manges oppsett når de kjøper seg ny pc (bare at de ikke får tak i opteron da) Edit: Men jeg har ikke så mye peiling på hvor mye hw synker når man trykker på startknappen da Endret 8. januar 2006 av blackout80 Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Jeg las i en annen tråd om en maskin som var over 6 mnd og noen skrev man kunne regne med ca 15-20% tap. Nypris: 11900 -20% = 9520. I tillegg så er jo min bare 1 mnd. vegis: Ta en tur inn på Finn.no og sammenlign min maskin med andre til ca 7-10K, min ta jo livet av nesten hvilken som helst der. Kan ikke tro 9K er for dyrt. Endret 8. januar 2006 av cybervision_ Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg las i en annen tråd om en maskin som var over 6 mnd og noen skrev man kunne regne med ca 15-20% tap. Nypris: 11900 -20% = 9520. I tillegg så er jo min bare 1 mnd. vegis: Ta en tur inn på Finn.no og sammenlign min maskin med andre til ca 7-10K, min ta jo livet av nesten hvilken som helst der. Kan ikke tro 9K er for dyrt. 5407154[/snapback] ta deg en tur under dynen å legg deg. ALLE maskinene på finn.no og resten av bruktmarkedene på nettet har kun sterkt overprisete datamaskiner. brukt hardware, er fortsatt brukt hardware, og hadde seriøst ikkje gitt mer enn 8k. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Ja, og poenget mitt da er jo at jeg synes jeg kjører en litt mer fornuftig linje. Men takk for innspillet Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Ja, og poenget mitt da er jo at jeg synes jeg kjører en litt mer fornuftig linje. Men takk for innspillet 5407191[/snapback] du synst? du vil bare ha penger, og tenker ikkje logisk i det heletatt. maskinen din er ikkje værdt mer enn 8500 uansett hvordan du vrir og vender på det. EDIT: var snill å høynet med 500. noen som byr over Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Hehe, skøyeren du. Faktum er vel at du skal litt opp i pris for å finne en maskin med like bra potensiale, og 9K er ingen upris for den maskinen, så får du mene det du vil. Mange maskiner i samme prisleie nye har ofte bra enkelt komponenter som er greie, men min maskin er egentlig uten store kompromisser, ingen dårlige komponenter, utenom kanskje PSU hvis du skal se med argusøyne. Kanskje QXL er stedet, mye sprø folk der. Endret 8. januar 2006 av cybervision_ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hehe, skøyeren du. Faktum er vel at du skal litt opp i pris for å finne en maskin med like bra potensiale, og 9K er ingen upris for den maskinen, så får du mene det du vil. hvorfor kommer du hit og lurer på pris da du allerede har en pris du SKAL ha for den ? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Ville bare høre hva andre syntes. Ser jo at noen er veldig enige, andre ikke. men men, får se hvordan det går med salget Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Det er kanskje slik på bruktmarkedet for komplette pc'er som det er for salg av bolig og biler: Kundegruppene er inndelt i prisgrupper. Kanskje er det slik at det er lettest å selge stasjonære pc'er over 2000 men under 5000,- Tilsvarende også bærbare. I så fall er det ikke noe galt med prisen din, men kundegruppen her er mye mindre p.g.a diverse ting som vi bare kan spekulere i. Endret 9. januar 2006 av vitamin2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå