Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem med det trådløse nettverket mitt. Det står har jeg er tikoblet nettverket og har utmerket signalstyrke, men jeg får ikke internett.

Jeg har en Linksys 54 mbit router med 4 portes switch. Jeg får internett hvis jeg kobler meg på med kabel.

Jeg har prøvd og oppdatere det trådløse nettverks kortet.

takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du programmert Linksys boksen din med alle de data den trenger over WAN porten for å kommunisere med modem/router boksen fra din ISP ?

Noen trådløse routerer trenger f.eks å vite DNS adressene til ISP`n i tillegg til de sedvanlige statisk/dynamisk/ppppoe settings alt etter hvilken leverandør du har .

Lenke til kommentar

Får du logget inn på webgrensesnittet på routeren eller får du svar når du pinger routeren. IP-adressen til routeren skal være det samme som Default Gateway i IPCONFIG. Forsøkt å pinge noe på internett (f.eks. www.vg.no) og hva får du til svar?

Endret av Pengu
Lenke til kommentar
Får du logget inn på webgrensesnittet på routeren eller får du svar når du pinger routeren. IP-adressen til routeren skal være det samme som Default Gateway i IPCONFIG. Forsøkt å pinge noe på internett (f.eks. www.vg.no) og hva får du til svar?

5407309[/snapback]

når jeg prøver og pinge den så kommer det opp:

network unable

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...