Aurora Borealis Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hvordan kan jeg dele opp min intel pentium R4 cpu 3.00 ghz ? Mange som har delt opp disk til 4 deler, f.eks, 1 som er spill, 1 til musikk, osv... hoow? Lenke til kommentar
sleden Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 du må gjør det når du formaterer hardisken Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Det kalles å partisjonere og vi bryr oss minimalt om din cpu Du kan bruke både windows sin Diskmanager-ting, partition magic og liknende til dette. edit: Hvis jeg skal svare direkte på spørsmålet: Du kan dele opp din "intel pentium R4 cpu 3.00 ghz" i deler ved hjelp av feks baufil. Gjøres på egen risiko Endret 8. januar 2006 av Axentrix Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Mange som har delt opp disk til 4 deler, f.eks, 1 som er spill, 1 til musikk, osv... 5405075[/snapback] Det er ikke nødvendigvis så lurt fordi at mange gjør det. Hvis man ikke har spesielle behov så er det bedre å organisere filene i foldere. Partisjoner gjør bare diskplassen din mindre fleksibel. Snart er den ene partisjonen for liten, mens det er mye ledig plass på de andre. Edit: Det er naturligvis lurt å ha 2 partisjoner, en til Windows / Programmer og en til alt annet. Endret 8. januar 2006 av hårek Lenke til kommentar
blured Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Eneste gangen det er lurt å dele opp disken er hvis du har to OT instalert på samme harddisk. Greit å ikke blande filene da. Og har du Linux og Windows har de litt forskjellig måte å lagre og lese ting på. Så det er greit å dele det opp. Men det å dele opp en til spill. En til musikk. En til filmer ect ville ikke jeg gjort. Del opp med mapper. (noe windows allerede har gjort for deg. Under mine dokumenter ligger det en for mine bilder. Min Musikk. Min video. Lagre det der. Og spill lagrer du på prog filer. er ikke mer avansert enn det. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hva hvis han har bare en hard-disk? Hva hvis han skal formatere? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 For det første, Cpuer(prosessorer) kan ikke deles opp, du kan gjerne ty til forslaget til Axentrix sitt forslag, men helst ikke Fra spøk til Alvor: Du kan putte inni din Xp cd, og dele opp der, men da må du også slette din gamle partisjon, eller, hele harddisken først!, som innebærer at du må innstalere xp på nytt Lenke til kommentar
xeon Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Det greieste er antageligvis å ha en partisjon til os og programmer og en til data som musikk, video, etc. så slipper man å miste det/måtte ta backup v/reinstall av os. Edit, ser forøvrig at pagefilen har blitt diskutert litt på forumet her. *Min* personlige anbefalning er å legge den på en annen disk enn system-disk hvis mulig. Dette fordi man da slipper skriving/lesing til samme disken som programmer lastes fra og bør i teorien gi bedre ytelse. Endret 8. januar 2006 av xeon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå