pergaute Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg skal kjøpe en ny pc på internett. Jeg skal kjøpe GeFORCE 7800 GT 256MB PCI express. Trenger dette skjermkortet ekstra strøm fra strømforsyningen? I så fall, har denne strømforsyningen strømkontakt til skjermkortet? Dersom de ikke passer sammen, hvilken strømforsyning (minst 400W) bør jeg kjøpe? Link til pcen: http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...B9-8ACE3D10F3AC Får hovedkortet rett strøm kontakt? Er viften for stor? Ser pcen ellers grei ut? (Noen som vet om kabinettet blir solgt i sort i Norge?) Takk for all hjelp!! Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Med mitt 7800gt fulgte det med en adapter. Vet ikke om det er dedikert pci-e-kontakt på den psuen. PCen ser så vidt jeg ser greit ut den . Lenke til kommentar
pergaute Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Hva slags adapter snakker du om? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Er det ikke en vanlig (molex?)-kontakt som blir brukt til skjermkort? 400W vil bli litt lite til den pcen. Dessuten vil en AMD64 gi mer ytelse for pengene. Hva skal du bruke pcen til? Lenke til kommentar
pergaute Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg skal bruke pcen til å spille spill som battlefield 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Det er 6pins pci express power connector på kortet . Det følger med en kabel/adapter man kan bruke hvis PSU ikke har en slik en . Og i denne skal man kople til 2.stk vanlige 4 pins molex (ikke delt kabel , men hver sin kabel fra PSU for optimal stabilitet) Følger med i bundelen noe ala' denne: Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Det er 6pins pci express power connector på kortet .Det følger med en kabel/adapter man kan bruke hvis PSU ikke har en slik en . Og i denne skal man kople til 2.stk vanlige 4 pins molex (ikke delt kabel , men hver sin kabel fra PSU for optimal stabilitet) Følger med i bundelen noe ala' denne: 5406210[/snapback] Det er vel vanlig på alle skjermkort som trenger ekstra med strøm? Lenke til kommentar
pergaute Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 en i klassen til broren min kjøpte et pci express skjermkort med sånn kontakt, men det følgte ikke med adapter, så han måtte kjøpe ny strøm forsyning. Hvorfor trenger jeg større strømforsyning? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) 400w holder til denne pc'n! Det er en kvalitets PSU du linker til også! Tester jeg har sett av Fortron/Source så yter de ca 50w mer enn det oppgitte. Men du lever nok litt på grensen... Endret 8. januar 2006 av Falcon_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå