themanfrom Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Edit: LES HELE TRÅDEN først, eller ihvertfall alle postene fra meg * Sjekka i Spedfan hva CPU tempen min var, det står 73C(celsius?) FFS!(AMD XP 2000+) Info: har fortiden min gode gamle Packerd Bell fra 2001 eller 2002 inni mitt TT Xaser Tsunami, jeg har på CPuen bare det som fulgte med, En litt middels kjøleribbe, og en 3-4cm kjøler(vet ikke helt, har ikke linjal her) Ellers har jeg en 120mm foran harddisen, og en 120mm bak... har ikke sidedøren på. På Fan1(den eneste vifta speedfan leser av, fordi 120mm viftene er kobla rett på strømforsyningen(molex) så står det 4720 på turtallet.(RPM) Det står ikke CPU temp: , men det står, Temp1: 73C Temp2:22C Temp3:23C HD0:20C (har også sjekka hd temp i HDDHealth, disse 2 tallene er like! Vet ikke hva Temp2 og Temp3 er, men kan nesten garantere at Temp1 er cpu, da dette virker mest fornuftig. Har VIA brikkesett. Utenom det, så blir ny kjøler ikke aktuelt, da jeg skal bygge ny lavbudsjetts 939 uansett : HER Endret 10. januar 2006 av themanfrom Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Maskina slo seg av , av seg selv nå , jeg frykter for dens liv, HJELP! Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Skjekk hva som står i BIOS, det er rett. Marskinen skrudde seg av fordi den ble overopphetet. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Den slo seg av igjen Sjekker Bios snart, skal prøve å konfiguere speedfan først Endret 9. januar 2006 av themanfrom Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Lurer på en ting utenom: i speedfan står det: +3,3V kjører på 3,41 ? er dette farlig? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Fikk etter litt stilling i Speedfan CPU til å stå på 66-68 grader en liten bedring på 5-7 grader , men blir endå ikke noe cs på meg, før jeg får fiksa detta Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 alså speed fan sier 250 grader på cpu hos meg.. ikke se på den.. se heller i EVEREST eller bios..... Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Bios sier det samme :S Men, tror dere det hjelper å oppdatere bios? har gammel bios fra det deilige året 2002 ^_^ Everest sier jeg har AMI bios. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Bios update kan også hjelpe.. men med de tempene du har ville jeg ikke ha gjort det.. for restartet maskin mens du oppdaterer så blir alt ødelakt.. ta av kjøleren du å se om den har sikkelig kontankt med cpu... Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Alt annet ligger stabilt på 20 grader, hdd og chip1 og chip2, som jeg ikke aner hva er...! Bare cpu som er fuck to hell. Jeg har tatt av kjøleren, men det sitter et gedigent støgt element der, og rett vedsiden av socketen sitter det TO store kondensatorer eller hva pokker dere kaller de, på hver sin side, så ribba er ikke enkel å få av Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Men, vis jeg updater bios, så restarter maskina, så kan jeg si hade til den, det vet jeg, men vil CPU og ram være brukelig, rammen kan egentlig gå i søplet den og, men , cpu ihvertfall? mulig å bruke den, selv om bios er føck? for bios er vel en brikke på hk? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Ingen som vet svar på #11 ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Ingen som vet svar på #11 ? 5412495[/snapback] På nummer 11? BIOS ligger i en brikke på hovedkortet hvis det er det spørsmålet du tenker på. Forsøk å legg på ny kjølepasta og remonter kjøleren. Det er antagligvis her problemet ligger. Enkelte hovedkort stopper hvis det ikke er koblet noe til CPU-fan. Du snakker hele tiden om FAN1. Hvordan er viften på CPU koblet? Hvis den ikke går mot CPU-fan forsøk å koble den der å se om det hjelper. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvis bios går til helvette så er cpu enda ok..... har du ingen annen kjøler så du får ned tempen på cpu ? vifte eller noe du kan sette atmed Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 CPU-Fan.. (jeg ga den nytt navn i speedfan) er kobla til HK, dette er den eneste viften som er kobla til hk,(har sjekka selv, inni maskina, bare cpu-vifta som er kobla til hk), resten er kobla via molex. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Har heller ingen annen vifte jeg kan sette vedsiden av, jeg kan jo sette ei bordvifte på fullt, mot cpu, mens jeg flasher bios? Edit: Clawhammer, om du bor i bergen kan du kanskje avse litt tid? Endret 9. januar 2006 av themanfrom Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Okok, i oppstart ligger cpu temp på 53 grader nå, og stiger sakte, når den har stege helt opp, ligger den på ca 65-58 grader stabilt, også i cs, hdd ligger på 10 grader, og går ikke høyere enn 19! , mens chip1 og chip2 (Hovedkort og AUX sier Everest) disse ligger på 22 grader konstant! Skal jeg klare å flashe bios med dette? Trenger hjelp til hvordan jeg flasher bios ihvertfall, jeg har AMI bios, og hovedkort av typen : MSI MS-6511 Edit: synst det er dårlig med støtte her nå faktisk, er skuffet, til tross for 2 tråder, og en XX antall bumps, så er det ingen som gidder å svare utenom et par folk Takk til Clawhammer, som gidder å svare ihvertfall, og PerB Endret 10. januar 2006 av themanfrom Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Ok, Everest sendte emg til ei sida : www.esupport.com eller noe, for bios oppdateringer, men disse koster penger :O, koster bios oppdateringer penger? , kan dere hjelpe emg å finne en AMI bios som er gratis? Lenke til kommentar
St.Jan Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Bare glemm dessa Bios greiene for en stund, det haster ikke, har virka i noen år nå så (Y) Regner med att du har Fjernett alt støv fra Cpu-kjøleren og vifta... Det kan hende att det har blitt en glippe mellom cpu og Kjøler, aka dårlig varmekontakt. Ta den av rens kjøleren og legg på ett tynt lag med Pasta, monter... Har du ikke pasta har garantert en i klassa, hvis du går på Skole da ? Det ser ikke ut som om du har No problem med tempen i Kabinettet ellers, AMD Cpu med Org.kjøler bør ligge på +\- 40C. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Vel, så er det sånn at jeg ALDRI har tatt av ribba, bare vifta, og ribba er omtrent fri for støv :S , Det er nok ingen i 8nd klasse som har pasta nei! Nesten ingen som vet at jeg driver med data uansett, og vil ikke ha noen antydninger om at jeg driver med det, har sett hvordan folk bli mobbet med "nerd" osv.. ikke bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå