NochLess Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg kjøpte akkurat en cl66 PC fra WB, uten OS. Jeg setter inn windows xp home cd`n og Setup loader noen filer og greier, og alt går fint til jeg kommer til partitioneringen. Jeg oppretter en ny partition på 76 gb (max) og velger NTFS (quick) den begynner - kommer til 20% på et par sekunder stopper venter et min og gir feilmeldingen: Setup kan ikke fulføre formateringen av denne disken, disken kan være skadet. Sjekk at den sitter ordentlig i osv.. Jeg syntes dette er ekstra merklig siden jeg bestilte to maskiner samtidig og den første gikk alt smooth på. Tror merket på hardisken var Hitachi el no. Noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Det kan være at harddisken er skadet. Prøv full formatéring av disken, altså ikke "quick". Lenke til kommentar
NochLess Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Det kan være at harddisken er skadet. Prøv full formatéring av disken, altså ikke "quick". 5404719[/snapback] Ok, hvor lang tid skal det ta, jeg prøvde det tidligere men den stod på 0% i 10 min, så jeg tenkte den hadde hengt seg, maskinen har 1,72 ghz og 1024 ram, så det burde vel ikke ta SÅ lang tid? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Prøv å koble problem disken i den maskinen som er OK. Da skal disken dukke opp under diskbehandling. Prøv å partisjonere og formatere derifra. Hvis det ikke gåt, burde du finne diskprogram på sidene til Hitachi som kan diagnostisere disken Eller brenn ut en kopi av denne. Der finner du verktøy til alle/de fleste disker. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå