Gå til innhold

Strømkabel til bærbar pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen av dere har særlig peiling på disse strømkablene som følger med bærbare pcer... Min hadde nemlig et lite sammenstøt med et brennende telys igår, noe som gikk hardt utover stakkaren.

Kabelen min fungerer forsåvidt, men jeg er ikke så sikker på om jeg vil ha en defekt kabel tilkoblet pcen min, siden jeg regner med at det kan bli stygt om lederne inni bestemmer seg for å ryke sammen og skape berømt blårøyk.

Har en elitegroup g556e (strålende pc) kjøpt fra multicom, og ser de har reservekabler på lager til 499,-. Synes ikke dette er noe særlig kul pris for en liten strømdings, egentlig, spesielt ikke når jeg ser at hun ene jeg bor sammen med har et adapter som leverer de samme 19V, 3,42A - dog av forskjellige merker (jeg har noe som heter LiteOn). Noen som har snøring på om det har noe å si hvilket adapter man bruker så lenge de leverer samme strøm til pcen? Regner med det finnes noen butikker i bergensområdet som tilbyr adaptere til en billigere pris enn 499...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at det er ledningen fra adpateren og inn som ble brent. Den ytre kabelen mellom adapter og veggen får en vel for 20kr eller noe på clas ohlson.

Uansett, så er ikke 499 så ille for hele, da flere bærbare langt over 1000kr for samme.

Grunnet til at de er dyre, er nettopp på grunn av at en bærbar trekker ca 100w, og da blir det fort 3-4 amper i adpateren ved 18-19v som den skal ha....

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg lurer på om noen av dere har særlig peiling på disse strømkablene som følger med bærbare pcer... Min hadde nemlig et lite sammenstøt med et brennende telys igår, noe som gikk hardt utover stakkaren.

Kabelen min fungerer forsåvidt, men jeg er ikke så sikker på om jeg vil ha en defekt kabel tilkoblet pcen min, siden jeg regner med at det kan bli stygt om lederne inni bestemmer seg for å ryke sammen og skape berømt blårøyk.

Har en elitegroup g556e (strålende pc) kjøpt fra multicom, og ser de har reservekabler på lager til 499,-. Synes ikke dette er noe særlig kul pris for en liten strømdings, egentlig, spesielt ikke når jeg ser at hun ene jeg bor sammen med har et adapter som leverer de samme 19V, 3,42A - dog av forskjellige merker (jeg har noe som heter LiteOn). Noen som har snøring på om det har noe å si hvilket adapter man bruker så lenge de leverer samme strøm til pcen? Regner med det finnes noen butikker i bergensområdet som tilbyr adaptere til en billigere pris enn 499...

5404632[/snapback]

Hvis de gir samme spenning og ampere, og de fysisk passer skal det ikke være noe problem. Dette med forskjellige produsenter skal du ikke bekymre det så mye om. Ser at våre Acer maskiner har Lite On adaptere til de vi kjøper ekstra (vi kjøper alltid 2 til hver maskin slik at man kan ha et i veska og et fast på jobben) (Lite On er brukt til Aopen og Acer etter hva jeg har sett)

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at dette er en akseptabel pris. Iallefall finnes det neppe noen vesentlig rimligere produkter.

For noen uker tilbake så røk batterieliminatoren på en bærbar her - ny skulle ha kostet 900 kr.

Men heldig som jeg er så fikk jeg ny på garanti, dagen etter.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Og ingen her tenker på forskjell på polariteten?

Det er ikke gitt at + og - er lik å pluggen, selv om data ellers er lik på adapteren.

Men for all del, plugg inn og se, det blir kanskje det siste du gjør med det hovedkortet på pcen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...