Gå til innhold

Får ikke SwapMagic 3.6 + Slimtool til å funke(PS2)

norpheus

Anbefalte innlegg

Heisann. Kjøpte for et par uker siden SwapMagic 3.6 og Slimtool for å spille av backup jeg hadde tatt av et par PS2 spill (er redd for å ødelegge de svindyre platene mine). Det er den nye versjonen, den såkalte PStwo det er snakk om her. Problemet er at jeg ikke får det til og det begynner å irritere meg!

Slimtool installasjonen (som du kan se her, nederste del av siden), men jeg fikk ikke plassert "Tool C". Det virker som om det allerede er satt inn noe som likner på "Tool C". Uansett så prøvde jeg med et par backups. Det som skjer er følgende:

1. Setter inn SwapMagic DVD-plate

2. Når menyen dukker opp, åpner jeg lokket, da kommer det opp følgende tekst:

"Insert bigger TOC disc".

3. Setter så inn en brent backup, og under menyen kommer det da opp "Not a valid PS2 Disc"

4. Når jeg så trykker X (Normal Boot) eller Firkant (Special boot), skjer det ikkeno. Spilleren prøver å lese plata i et par sekunder, men så skjer det ikkeno.

5. Prøver med en original PS2-plate, samme skjer, kommer opp "insert bigger TOC disc" og "Not a valid PS2 disc", men når jeg trykker X-så starter spillet.

Er det PS2 som finner ut at jeg har bytta plate, eller er det rett og slett noe feil jeg gjør under brenning?

Jeg har prøvd å brenne med 2x, prøvd forskjellige backups, har t.o.m prøvd en litt med ulovelig måte og brent ISO'en, også prøvd både "+" og "-" formatet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, det er meningen at du skal kjøre med lokket oppe hele tiden, sikkert derfor du tror du ikke får plasert toolC, den skal bare føres ned til den ikke går lenger... men uansett, modchip er tingen ;)

Bruk alcohol120% og dvd-r plater (verbatim) men kun med spill du selv eier ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...