stakkarn Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg driver nå og instalerer Ubuntu på maskinen min. Jeg har en partistasjon med XP på (140 GB) og skal en en annen partistasjon med Ubuntu på (15 GB)... Jeg skal ha sånn at når jeg skrur på maskinen så kan jeg velge om jeg vil starte Ubuntu eller XP. Men når jeg har valgt plass på partistasjonen til Ubuntu (under instalasjonen) så må jeg velge om jeg skal den Primær eller Logisk. Hva skal jeg velge? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Berre velg primær du. Ein kan vel ha noko slik som to primære partisjonar, så opprettar du ein utvidingspartisjon og logiske oppå den. På ein måte Heh. Jaja, velg primær. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Berre velg primær du. Ein kan vel ha noko slik som to primære partisjonar, så opprettar du ein utvidingspartisjon og logiske oppå den. På ein måte Heh. Jaja, velg primær. 5404523[/snapback] 4 primær-partisjoner (og extended partisjonen må være primary hvis du skal ha flere enn 4 partisjoner. aka 3 partisjoner + en logisk eller extended eller hva nå det heter...) Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Hva skal SWAP-stasjonen være? Primær eller Logisk? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Berre velg primær du. Ein kan vel ha noko slik som to primære partisjonar, så opprettar du ein utvidingspartisjon og logiske oppå den. På ein måte Heh. Jaja, velg primær. 5404523[/snapback] 4 primær-partisjoner (og extended partisjonen må være primary hvis du skal ha flere enn 4 partisjoner. aka 3 partisjoner + en logisk eller extended eller hva nå det heter...) 5404538[/snapback] Ok, takk. : )) Hugser det no når du seier det -- har rusta etter lang tid utan partisjonering ;-) -- Køyr primær til du ikkje kan lengre... Skal du ha 5 partisjonar, kan du ha 3 primære, men dei to siste må vera det andre Logiske. Skal du berre ha 4 partisjonar, kan alle vera primære. Lønner seg å lesa det xeon skriv ;-) Endret 8. januar 2006 av Velmont Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Men hvordan velger jeg at den skal være SWAP-stasjon? Må jeg endre monteringspunkt eller noe? Det står som /home nå... Eller må jeg endre noe filsystem? Det står som ext3 nå... Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Det er ikke noe som heter SWAP på den lista. Det er noe som heter Mellomlagerområde, Fysisk dataområde for RAID og Fysisk dataområde for LVM. Jeg har IDE-disk. Er jo noen fler der, men noen av dem jeg tror det kan være Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Bevis på at engelsk ofte er det beste. Swap = mellomlagringsområde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå