AnaXyd Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg har en eldre pc med disse spesifikasjonene: Hovedkort: ASUS P4P8X Prosessor: Intel Prescott 3.0Ghz Skjermkort: GeForce 5600 AGP Minne: TwinMos 512x2 dualchannel 400mhz PSU: En gammel drit som jeg skal bytte ut med Hiper 580w Jeg fikk da høre om 6800GS AGP version.. Ble veldig interrisert i den og har planer om å kjøpe den... HER er kortet Hva syntes dere? Burde jeg kjøpe det? Eller har dere noen andre forslag? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Joda, det er et fint kort det. Mest sannsynlig kan du også åpne opp de 4 siste pipelines også, og da blir det et fint kort. Det eneste kjipe er at du får 7800gt til samme pris, men til pci-e da så klart. Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Et annet muligens bra alternativ er ATI PowerColor Radeon X800GTO 256MB GDDR3. trolig litt svakere ytelse men skal ha gode overklokkingsmuligheter (i hvertfall PCI-e versionen av kortet....) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Et annet muligens bra alternativ er ATI PowerColor Radeon X800GTO 256MB GDDR3. trolig litt svakere ytelse men skal ha gode overklokkingsmuligheter (i hvertfall PCI-e versionen av kortet....) 5404508[/snapback] Jeg vet i hvert fall at med connect3d pci-e versjonen, så går det som regel å åpne opp alle 16 pipelines, men det tror jeg ikke går med agp versjonen. Jeg er ikke helt sikker på hvor bra agp versjonen klokker, men pci-e versjonen klokker bra Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Er det noen muligheter for å klokke 6800GS kjernen høyere uten varmeproblemer? Det har jo litt liten kjerneklokk... Og, hvordan åpner man opp pipelines? Endret 8. januar 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Tror rivatuner kan brukes til det... ta en titt på Skjermkortguide - Info og tips. Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg vet i hvert fall at med connect3d pci-e versjonen, så går det som regel å åpne opp alle 16 pipelines, men det tror jeg ikke går med agp versjonen. Jeg er ikke helt sikker på hvor bra agp versjonen klokker, men pci-e versjonen klokker bra 5404533[/snapback] Det går ikke lenger ifølge www.techpowerup.com. Uansett- mitt Sapphire x800GTO Ultimate går forbi 610 mhz på kjernen- har ikke turt mer. CD Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 jeg har titta litt på dette kortet om du skulle være interessert! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307842&cks=PRL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå