eternal Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Lagde meg en Windows XP installasjonscd med nLite jeg. Laget den opprinnelig for en maskin der jeg hadde lydkortdrivere ++ ved siden av. Så jeg fjernet alt av drivere fra CD'en og la inn produsentens drivere i ettertid. Nå har jeg installert Windows XP fra nLite CDen på en gammel bærbar pc (Celeron 400, 96mb ram). Problemet er da at jeg ikke har drivere fra produsenten. Må da ha driverne som ligger inne på den originale Windows CDen der lyddriverne ikke er fjernet. Kjørte Windows 2000 på den før da funket det med driverne på Windows CDen, så det er ikke problemet. Men når jeg nå forsøker å legge inn drivere, finner den ingenting når driverinstallasjonsprogrammet søker gjennom den originale Windows CDen. Har forsøkt Windows 2000 installasjonsCDen og, men den finner ingenting. Vil tro det er fordi det ligger pakket inni en CAB fil eller lignende. Så spørsmålet er da; Hvor finner jeg driverne? Hva må jeg evt. pakke opp for å få tak i inf filen osv? Evt. er det noen utilities eller lignende som hjelper meg å finne ut hvilket chipset jeg bruker så jeg kan laste ned drivere fra produsenten som kanskje tilogmed virker bedre? Lenke til kommentar
eternal Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg fant ut produsentens navn og fikk tak i drivere. Ikke like lett siden det er integrert i laptopen. Men det gikk Men det kunne være greit å vite "for the record" hvor driverne ligger pakket på windows cden? Noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå