Jernlov Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Elendig emne tittel + at knoppix ikke har alle tegn. Hei, jeg fikk en harddisk feil og ved oppstart saa sto det at en fil var borte og at jeg maatte sette i XP disken og kjoere reparerings funksjonen. Jeg gjorde det men naar jeg kom inn i reparerings greiene saa kom det bare opp en kommando linje dings hvor man kunne skrive help for kommandoer osv. Noen som vet hvilken kommando jeg skal bruke der for aa repare egentlig *sporsmaalstegn* Jeg sitter naa paa den datan, men med knoppix. tenkte jeg skulle gaa inn i knoppix for aa redde filene over paa en annen disk som jeg har gjort foer, men det gaar ikke naa. Kommer bare @Error kio devices mounthelper ```` mount, I could not determine the filesystem type, and none was specified. Please check if the disk is entered completely@ Kan det ha noe med at det var to partisjoner paa den disken *sporsmaalstegn* de var begge ntfs men. Saa den filen Windows sa jeg maatte reparere var antageligvis en fil som sier at det var ntfs filsystem. Tips *sporsmaalstegn* Det var c disken med alle personlige filene og vettu Endret 8. januar 2006 av skate4life Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Knoppix kan lese ntfs, men ikke skrive. Så når du booter med knoppix så prøver den å skrive sikkert og det får den ikke lov til. Hva du har en ny disk å redde data over, formater denne til FAT og sett den som hoveddisk i maskina de. Sett den gamle disken som slave. Boot så med knoppix og kopier all data ut på den nye disken. Les om et lignende problem jeg hadde her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=494773&hl= AKIRA Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Saa det er ett forsok aa ta lokal disk som slave og prove paa nytt? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Det gikk i alle fall ikke, noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan faa knoppix til aa forstaa at det er ntfs filsystem? Vaer saa snill Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Du har fått løsningen her. Det er ikke noe magisk triks vi har holdt fra deg. 1. Ha en FAT formatert primær disk 2. Ha NFTS disken din som slave 3. Les instruksjonene i posten min over for hvordan du mounter en disk og får les og skrevet. Hvis dette ikke funker så er disken rett og slett ødelagt. Hvis du har en blank diskett så kan du prøve å google etter NTFSreader. Det er et bittelite program for å boote i DOS og lese NTFS volum. Hvis det funker er disken hel, funker det ikke ser det dårlig ut. AKIRA Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Nei det er ikke samme problemet som du hadde, Knoppix klarer ikke lese disken jo! Den finner ikke ut filsystemet saa jeg faar ikke aapnet disken i Knoppix!..... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Har nå disken i datamaskinen oppe. den vises ikke på min datamaskin men når jeg går på datamaskinbehandling og diskbehandling så ligger den der. Men står at den er utildelt :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå