Gå til innhold

Morgenkvist på Budalen

Anbefalte innlegg

Dristet meg ut nok en gang i dag tidlig, for å ta noen nye bilder. Jeg sto tidlig opp, tok på meg godt med klær, og gikk ut i kulden (lurer på om jeg begynner å bli hekta på fotografering :hmm: ). Ettervært, når sjegget til pappa var fryst til is, og optikken lagde knirkelyder når jeg zoomet, begynte jeg å frykte for kamera sin levetid. Men den overlevde, og selv synes jeg at jeg fikk noen helt greie bilder.

Om noen har litt kritik på ett eller flere bilder, er det bare koslig å høre :)

post-39493-1136724989_thumb.jpg

post-39493-1136725013_thumb.jpg

post-39493-1136725051_thumb.jpg

post-39493-1136725128_thumb.jpg

post-39493-1136725162_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Endelig en amatørfotograf som skjønner at man må stå opp tidlig for å ta gode bilder av lav sol. Solnedgang er for latsabber. Flotte øvelser, Ustedalen.

5404250[/snapback]

Takk skal du ha :) Solnedgang kan være fint det, men sjeldent her. Skal du få et perfekt lys her, må du opp til den tiden da solen kommer over horisonten. Desverre for meg, er jeg b-menneske. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Er ærlig talt begynt å gå lei av solnedgang og soloppgangbilder (jobber på en fotolab), men disse var intet annet enn nydelige. Du har funnet en meget bra forgrunn som fremhever soloppgangen. Bra :)

5405019[/snapback]

Afseth har helt rett i at det er i ferd å bli en grusom klisjè, og det gjelder spesiellt solnedgang. Likevel er dine bilder fine bilder som fortjener litt oppmerksomhet. Det at forholdene tvinger deg til å ta soloppgangen skal du bare være glad for. 95% av de omtalte bildene stakkars Afseth må lide seg gjennom er nettopp solnedgang, verdens største fotografiske klisjè.

Fortsett å fotografere om morgenen, men bli gjerne ute i kulden en time eller to etter at solen har stått opp også. Det er da du kan fange det fineste lyset.

Går ut fra at det første lignende bildet du presenterte i en annen tråd også er av soloppgang, da. Det var jo skikkelig fint. Er selv b-menneske, men man må lide for kunsten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...