Gå til innhold

2Gb minne til overklokking


B.H.H

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OCZ Gold Edition PC4000 2 GB Dual Channel E.L. er 100,- billigere en OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition så vist de klokker bedre så kjøper jeg de.

 

Får vel ram som er en god del billigere men siden jeg skal klokke så må man vel over 2k. Gidder ikke å kjøpe ny cpu istede :)

Lenke til kommentar

Ifølge en som jeg har snakket med ( han jobber forresten for ocz) sier at E.B versjonen av 2gb er best når det gjelder overklokking. Den klarer helt syke lave timings ved ddr600+. Men de koster over 3000 og er ikke til å oppdrive i nettbutikker ennå. Om man har flaks finner man kanskje de på ebay. Ellers er g.skill pc 4000 2gb kit bra. De er ikke så dyre på ebay heller. Rundt 2000+ kr inkl frakt og norsk moms. Ellers så er crucial ballistix tracer gode til overklokking også. Det spørs hvor mye pengr du vil bruke på minner. Jeg kommer til å tatse på g.skill eller crucial tracer brikkene.

Lenke til kommentar
Ifølge en som jeg har snakket med ( han jobber forresten for ocz) sier at E.B versjonen av 2gb er best når det gjelder overklokking. Den klarer helt syke lave timings ved ddr600+. Men de koster over 3000 og er ikke til å oppdrive i nettbutikker ennå. Om man har flaks finner man kanskje de på ebay. Ellers er g.skill pc 4000 2gb kit bra. De er ikke så dyre på ebay heller. Rundt 2000+ kr inkl frakt og norsk moms. Ellers så er crucial ballistix tracer gode til overklokking også. Det spørs hvor mye pengr du vil bruke på minner. Jeg kommer til å tatse på g.skill eller crucial tracer brikkene.

5411039[/snapback]

 

 

Tenkte å bruke rundt 2500kr

 

Fant http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=350935]disse[/url] på shg.no

Det er ddr400 CAS 2-3-3-6 , de burde vel klokke bra?

Endret av B.H.H
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan g.skill pc3200 brikkene klokker, men prøv å finn en test på nettet. Bruk google. Jeg ville ha gått for pc4000 hvis jeg var deg. Hvor mye har du tenkt å klokke?

 

Edit: Har du tenkt deg og klokke over 250mhz, gå for pc4000. Hvis du skal holde deg under 250mhz, se på corsair xms3200xl/pro brikkene. De klokker ekstremt bra.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvordan g.skill pc3200 brikkene klokker, men prøv å finn en test på nettet. Bruk google. Jeg ville ha gått for pc4000 hvis jeg var deg. Hvor mye har du tenkt å klokke?

5411123[/snapback]

 

 

Kjører nå AMD Athlon 64 [email protected] med OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2(2-2-2-5) 400Mhz.

Skal egentlig være fornøyd vist jeg klarer det samme med 2x1gb brikker

Lenke til kommentar

De vil du ikke klare å klokke langt med, mine ville ikke over 215 uansett spenning eller timings. Og det samme var det for en kamerat av meg. Fraråder å kjøpe ocz platinum edition hvis du skal overklokke. Skal du kjøre stock er vel de en av de beste du kan skaffe deg når det gjelder 2gb kit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...