Gå til innhold

Må ha 2gb som klarer 280mhz

evgeny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

disse corsair brikkene kan klare det, men er veldig forskjellige resultater folk får....

her er en test av dem, der de klarer 303MHz :dribble:

jeg har vertfall bestilt dem, fra komplett, for de kommer vist på lager til torsdag, så da har jeg de kanskje til helga :D skal legge ut rapport da ;)

Lenke til kommentar

Mine crucial ballistix pc4000 klarer 270mhz 3.3.3.7 med kun 2.7v. Har ikke testa dem på 280mhz ennå, men tror at de skal gå greit hvis jeg øker litt på spenninga. 2.8v holder sikkert.

Edit: Har hatt de corsiar pc4000pt brikkene før, de klokke ikke noe særlig bra. Kan hende at jeg fikk dårlig eksemplar av komplett, men jeg sendte dem tilbake på angrefrist.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Vil man få så veldig raskere maskin hvis minnet går på 280mhz istede for 200?

I hvilke applikasjoner vil det hjelpe på?

Edit: Når jeg kjøpte PC i februar i fjor så sa folk at det var ikke noe vits for meg og kjøpe noe større enn pc3200 brikker fordi hovedkortet ikke støttet det.

- punk

Endret av punk20
Lenke til kommentar

Ofte vil man ha høye mhz på minne for å kjøre synkront med cpu'en uten å bruke divider. Når man overklokker minne, så vil man få høyere båndbredde og raskere aksesstid. På grunn av det vil man få flere fps i spill, ting går litt raskere osv. Men ofte er det ikke så merkbart i spill, men det er i benching man merker mest forskjell.

Lenke til kommentar
Litt ot her men: Hva får du mest  ytelsesøkning av bedre timings eller høyere hastighet?

5785088[/snapback]

det er vel ganske mye delte meninger om det, men jeg synes hvertfall at høyere frekvens er mer verdt enn litt lavere timings, og det må vel gå ann å regne ut om f.eks 2gib ddr400 på 2.3.2.5. mot en 2gib ddr500 på 3.4.4.8. ellerno?

uansett, hvor får man kjøpt de crucial ballistix ddr500 2gib?

les den testen jeg linka til over, den er like morro å lese hver gang :D

Lenke til kommentar

Crucial BallistiX PC4000 i 1GB brikker er trekt tilbake fra markedet fordi de dør som fluer. Crucial produserer de faktisk ennå, men bare for å erstatte på garanti.

Eg har hatt to sett slike brikker. Begge settene klarte 290-295mhz, men døde på 1-2 måneder. I forhold til OCZ Platinum edition PC3200 2-3-2-5 210mhz fikk eg ca 2s bedre tid på SuperPI 1m (32,5s-30,5s) med 3-3-3-8 290mhz. I 3D Mark 2005 ca 200 poeng mere. Ca 8600 poeng med OCZ og ca 8800 med Crucial Ballistix. Enkelte av minnetestene i SiSoft Sandra viste veldig mye bedre ytelse på Crucial Ballistix, men i praksis hadde det veldig lite å si.

Sett minnet på en divider og klar dere med vanlig PC3200 :thumbup:

Lenke til kommentar

På grunn av at de dør så lett ved moderat spenning, så har komplett (og de fleste) valgt å slutte å selge dem. Tror at mamoz skal ha de inne, eller var det pcutstyr. Er ikke helt sikker, hehe. Mine lever i det beste laget, har hatt flaks med dem tror jeg :thumbup:

Edit: Det er nok mer riktig å si at crucial har trukket tilbake brikkene, som dravagon skrev.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Med 10x multiplier på CPU får jeg ikke kjørt OCZ brikkene mine på stock hastighet med 1T engang. Ved 2.85GHz klarer jeg ca 240MHz på brikkene med 1T.

Trodde dette var pga minnekontrolleren på AMD64 suger? Kan jeg nå høyere med Corsair brikkene mon tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...