Heis Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Hei! Jeg er en fersking i linux, men vil gjerne forsøke å installere Kubuntu på min laptop. Har en live-cd med kubuntu og må kjøre den med "live noapic" for at den ikke skal henge seg når det står noe om booting kernel eller noe sånt. Jeg kommer til oppstartskjermen, og den går igjennom alle operasjonene og får ok på det meste, men da den er ferdig blir alt svart. Jeg har prøvd med å koble en skjerm i skjermporten, og det virker da. Men jeg vil gjerne ha maskinen til å virke uten ekstra skjerm. tenkte å prøve å starte det med "live noapic vga=771" men jeg finner ikke ut hvilken knapp på tastaturet som tilsvarer "=" fordi hvis jeg trykker "shift + 0" returnerer det "(" på skjermen. Vil det virke med den kommandoen, og kan noen hjelpe meg med dette? Skjermen på laptopen: Display 15.4" WXGA Acer CrystalBrite colour TFT LCD with 1280 × 800 pixel resolution; 16:10 viewing ratio 16.7 million colours Takk! EDIT: fikk til vga=771, men fortsatt blir skjermen like svart... Endret 8. januar 2006 av Heis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå